نقشه‌ی گوگل، آلبوم جدید خوراکی‌هایتان

۲ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در بهمن ماه گوگل یک برنامه‌ی آزمایشی به نام Tablescape ارایه داده بود که به وسیله‌ی آن کاربران می توانستند تصاویر غذاهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. اما چند ماه بعد برنامه‌ی Tablescape بسته شد و آزمایشات مربوط به آن پایان یافت. با این حال، گوگل اعلام کرد که پروژه‌ی تصویربرداری از غذا را کنار نگذاشته و درآینده تاثیر آن را در برنامه‌های دیگری شاهد خواهیم بود.

گوگل می‌خواهد یک ویژگی را در Google Maps آزمایش کند که به کمک آن کاربران می‌توانند تصویر غذاهایشان را به نقشه آپ‌لود کنند.

اکنون این‌طور که به نظر می‌رسد گوگل به گفته‌اش عمل کرده است. ظاهرا این شرکت روی یک ویژگی جدید برای Maps کار می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر مربوط به غذا را در آن آپلود کنند.
یکی از عملکردهای ویژگی مذکور به این صورت است: هنگامی که تصویری در یک مکان مرتبط با غذا ثبت می‌شود، به کاربران آن محدوده‌ی جغرافیایی خبر داده می‌شود و این امکان برای آنها فراهم می‌شود که تصویر مورد نظر را به یک مکان در نقشه متصل کنند. به این ترتیب افراد خوش‌خوراک می‌توانند رستوران‌های جدیدی کشف کنند.

nexus2cee_KfDkS4Y-668x723

این ویژگی می تواند مورد استقبال آن دسته از کسانی قرار گیرد که عادت دارند قبل از خوردن غذا از آن عکس بگیرند. از سوی دیگر، این ویژگی به گوگل هم کمک خواهد کرد، چرا که قطعا گوگل تصاویر غذاهایی را هدف قرار داده که مستقیما سر از اینستاگرام و توییتر درمی‌آورند.

در حال حاضر تنها عده‌ی محدودی می‌توانند این ویژگی را آزمایش کنند؛ اما اگر آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز باشد ممکن است این ویژگی به زودی گسترش ‌یابد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه