گوگل می‌گوید هوش مصنوعی‌اش خودش را در تماس‌ها معرفی خواهد کرد

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گوگل دوپلکس IO 2018

کنفرانس افتتاحیه‌ی مراسم Google I/O امسال، نمایشی عجیب را در خود جای داده بود. سیستم جدید Google Duplex یک هوش مصنوعی است که می‌تواند با صدای یک انسان واقعی، برای شما تماس بگیرد و قرارهای شما را تنظیم کند. اینکه یک هوش مصنوعی بدون دخالت انسان با دیگران تعامل کند، کمی سر و صدا راه انداخت. در همین راستا گوگل توضیحات بیشتری درباره‌ی سیستم Google Duplex ارایه داده است.

سیستم Google Duplex هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد و حتی نمایش آن در مراسم افتتاحیه‌ی Google I/O هم ضبط شده بود.

گوگل در بیانیه‌ای گفته است که این سیستم تجربی، در آینده شنونده‌ی خود را از اینکه مشغول صحبت با یک هوش مصنوعی است، خبردار می‌کند. البته هنوز دقیقا مشخص نیست چگونه قرار است هوش مصنوعی گوگل این موضوع را منتقل کند.

در بیانیه‌ای که گوگل به خبرگزاری The Verge ارسال کرده، آمده است: «بحث‌هایی که حول Google Duplex شکل گرفته است را متوجه می‌شویم و به آن‌ها اهمیت می‌دهیم. از همان ابتدا گفته‌ایم که شفاف بودن در حوزه‌ی تکنولوژی بسیار مهم است. این سیستم به شکلی مناسب خودش را معرفی می‌کند. چیزی که در Google I/O نشان دادیم یک دموی اولیه بود و بازخوردهای را در این محصول لحاظ خواهیم کرد.»

Google IO 2018

سیستم Google Duplex هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد و حتی نمایش آن در مراسم افتتاحیه‌ی Google I/O هم ضبط شده بود.

با این حال، در تماس انجام شده، هوش مصوعی گوگل که صدای آن تفاوتی با یک انسان نداشت و حتی گوگل عمدا حروف اضافه‌ای را در جملات اضافه کرده بود، بحث‌هایی به راه انداخت؛ بحث‌هایی درباره‌ی اینکه آیا صحبت یک هوش مصنوعی با انسان، آن هم بدون اینکه طرف مقابل از این موضوع خبر داشته باشد، از نظر اخلاقی صحیح است یا نه.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar amin-BSSD

    وقتی هوش مصنوعی رو کنار پیشرفت رباط ها و حرکت خودکار ماشین های میذاری آینده رو ترسناک میکنه!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه