همین الان یک لیوان آب بنوشید

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

حدود دو هفته پیش، یک تیم پزشکی برای انجام چکاپ کامل از کلیه‌ی نیروها و کارمندان، به دیجی‌کالا آمدند. بعد از انواع و اقسام آزمایش‌های ‌مختلف، نوبت به بررسی آن‌ها توسط آقای دکتر رسید. دکتر به من پیشنهاد داد، تا آب بیش‌تری مصرف کنم؛ سخنرانی مختصری هم ‌در باب مزایای مصرف آب کرد. بعد از من، نوبت به سایر همکاران‌ام رسید. در کمال تعجب متوجه شدم که آن‌ها هم (جدا از درمان‌هایی که برای مشکلات احتمالی جسمی‌شان توصیه شده بود)، با جمله‌ی تکراری “بیش‌تر آب بنوش‌” مواجه شده بودند.

حتما نباید از تشنگی لب‌های‌تان ترک بردارد تا سراغ یک لیوان آب بروید!

موضوع توجه‌ام را به‌خودش جلب کرد. جوری که تصمیم گرفتم در این مورد تحقیق کنم. پیش از هر چیز، می‌خواهم نتایج جستجوی‌ام را ساده و رک بگویم و بعد از آن وارد مسایل جزیی‌تر ‌بشوم: حتما نباید از تشنگی لب‌های‌تان ترک بردارد تا سراغ یک لیوان آب بروید! تعداد زیادی از از بیماری‌های خطرناک‌ که زندگی را برای افراد میان‌سال دشوار کرده‌اند، نتیجه‌ی همین بی‌توجهی به نوشیدن منظم مایعات بوده. پس خیلی مفید و مختصر: آب زیاد بنوشید!

بخش علمی

همه‌ی ما در فصل تابستان، به دلیل تعرق زیاد بدن، به‌‌طور طبیعی، در طول روز آب بیش‌تری می‌نوشیم و مایعات در بدن‌مان مرتبا در حال تصفیه شدن است. حالا که هوا سردتر شده، تعرق بدن و در نتیجه مصرف مایعات کاهش پیدا کرده است. به همین خاطر هم یک سری از مشکلات ساده و روزمره که پیش‌تر با نوشیدن منظم مایعات برطرف می‌شدند، حالا به سراغ‌مان آمده‌اند.

اول از همه، همان‌طور که می‌دانید آب دقیقا حکم بنزین خودرو را برای بدن بازی می‌کند. بنابراین کاهش ورودی آب بدن، باعث کاهش انرژی خواهد شد. کمبود آب بدن، باعث می‌شود در طول روز احساس خستگی و کسالت کنیم. همین موضوع را صبح‌ها هم می‌توان تجربه کرد؛ ‌بعضی وقت‌ها، پس از یک خواب طولانی مدت، هنگامی که انتظار بدنی سرشار از انرژی دارید، نوعی خستگی مفرط را احساس می‌کنید. این موضوع بخاطر کاهش آب بدن یا به اصطلاح Dehydration است.

خشکی و بعضی از بیماری‌های پوستی هم از کم آبی بدن ناشی می‌شود. مقدار زیادی از مواد سمی با تعرق از راه پوست بدن خارج می‌شوند. به‌همین خاطر هم موقعی که آب بدن کم بشود، این مواد در پوست باقی مانده و باعث ایجاد انواع و اقسام بیماری‌های پوستی خواهند شد.

در نهایت، کاهش آب در بدن، بر عمل‌کرد کلیه‌ها تاثیر خواهد گذاشت که این موضوع باعث ایجاد برخی از بیماری‌های خطرناک از جمله فشار خون، بیماری‌های گوارشی و افزایش کلسترل می‌شود.

این بیماری‌ها را که حتی فکر کردن به‌شان ترسناک است را فراموش کنید. مساله‌ی ‌مهم، فعالیت‌های ساده و کم زحمتی مثل مصرف منظم مایعات است که خیلی از ما به دلیل مشغله‌های ‌روزمره، از انجام‌اش ‌غافل می‌شویم. معمولا ‌وقتی سراغ یخچال یا آب‌سرد‌کن محل کارمان می‌رویم که دیگر نتوانیم از تشنگی، پشت میزمان بنشینیم. عملا هم به سادگی هرچه تمام‌تر آسیبی جدی به خودمان و بدن‌مان وارد می‌کنیم.

بخش تکنولوژی

برنامه‌ی Water Drink Reminder به شما کمک می‌کند تا تنها پس از چند روز، مصرف آب بدن‌تان را به حالت عادی برگردانید.

به قسمت جالب ماجرا می‌رسیم؛ چگونه می‌توانیم از فناوری برای حل این مشکل استفاده کنیم؟ این‌جاست که باز هم همراه همیشگی‌مان یعنی گوشی‌های موبایل به دادمان می‌رسند. دوستان عزیز برنامه‌نویس‌، برنامه‌ای رایگان با عنوان Water Drink Reminder را برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS طراحی کرده‌اند. این برنامه میزان مصرف آب روزمره‌ی شما را رصد می‌کند و در زمان‌های مشخص، به شما هشدار خواهد داد. این برنامه به شما کمک می‌کند تا تنها پس از چند روز، مصرف آب بدن‌تان را به حالت عادی برگردانید.

در نهایت، هر کجا که هستید، لطفا همین حالا یک لیوان آب بنوشید. مطمئن باشید ارزش‌اش را دارد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. مصطفی

    مثل همیشه عالی….

  2. امیر

    میشه بپرسم فایل نصبی این برنامه واتر درینک رو از کجا بگیرم؟

    1. ملیحه

      از کجا میشه این فایل را دانلود کرد؟ ،در ضمن روی تبلت هم قابل نصبه؟پیشاپیش از راهنمایی شما ممنونم.موفق باشید

  3. محمدرضا

    با سلام لطفاً بعد یک لیوان خوردن آب بگویید یا حسین (ع)

    1. ali

      دمت گرم دادش یا حسین (ع)

  4. مجید

    aqualert هم جالبه

  5. زهرا اسحاقی

    عالی بود، متشکرم از معرفی برنامه 🙂

  6. َAmir

    مرسی فرهنگ…

  7. همایون

    نوشیدیم 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه