۵ دلیل برای خریدن لامپ هوشمند

۱۶ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

لامپ‌های هوشمند مانند دیگر لامپ‌های LED معمولی نیستند. لامپ‌های معمولی در جای خود قرار می‌گیرند و محیط را روشن می‌کنند، کاری که چندان جذاب نیست و خیلی تکراری و خسته‌کننده به نظر می‌رسد. اما لامپ‌های هوشمند به غیر از روشن کردن محیط اطراف خود، از پس انجام کارهای هیجان‌انگیز هم برمی‌آیند.

عبارت «هوشمند» موجود در عنوان لامپ هوشمند بی‌دلیل نیست. این لامپ‌ها از طریق ارتباط بی‌سیم به گوشی وصل می‌شوند و با استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص، می‌توان کارهای مختلفی را با این لامپ‌ها انجام داد. در ادامه به تعدادی از قابلیت‌های لامپ‌های هوشمند می‌پردازیم.

کنترل شدت نور

یکی از ساده‌ترین قابلیت‌های بیشتر لامپ‌های هوشمند، امکان کنترل شدت نور آن‌ها است. با خرید لامپ‌های هوشمند و اتصال آن‌ها به برق، می‌توانید شدت نور این لامپ‌ها را با استفاده از اپلیکیشن‌های مختص به آن‌ها تنظیم کنید. میزان کنترل شدت نور، به نوع لامپ بستگی دارد و به همین خاطر قبل از خرید آن‌ها، به این نکات توجه بفرمایید.

کنترل از راه دور

تعداد زیادی از لامپ‌های هوشمند به اینترنت وصل می‌شوند و همچنین قابل زمان‌بندی هستند. کاربران با بهره‌گیری از این موارد می‌توانند از راه دور لامپ‌های هوشمند موجود در خانه‌ی خود را کنترل کنند یا مثلا آن‌ها را طوری تنظیم کنند که همواره در ساعاتی خاص روشن یا خاموش باشند. چنین قابلیتی به‌خصوص در هنگام سفر مثمر ثمر واقع می‌شود، زیرا می‌توانید کاری کنید که هیچ‌وقت خانه‌ی شما خالی به نظر نرسد. بیشتر شرکت‌های سازنده‌ی لامپ‌های هوشمند، هاب‌هایی را هم عرضه می‌کنند که تمام این لامپ‌ها را با یکدیگر سینک می‌کند و کاربر تنها با استفاده یک اپلیکیشن می‌تواند تمام این لامپ‌ها را کنترل کند.

تغییر رنگ

کاهش شدت نور شاید قابلیت جذابی باشد، اما امکان تغییر رنگ از این قابلیت هم جذاب‌تر است. در حقیقت برخی از این لامپ‌ها قادر به ارائه‌ی بیش از ۱۶ میلیون رنگ هستند. در اپلیکیشن مختص به این لامپ‌ها، می‌توانید نوار رنگی را مشاهده کنید و با کلیک بر ناحیه‌ی موردنظر، نور لامپ مذکور به همان رنگ تغییر می‌یابد. اما چرا این قابلیت جذاب است؟ در ادامه تعدادی از این دلایل را ذکر می‌کنیم:

  • اگر به دنبال ایجاد حس گرما در اتاق هستید، رنگ لامپ را به زرد طلایی تغییر دهید.
  • می‌خواهید فضای سردی را اتاق ایجاد کنید؟ پس رنگ لامپ هوشمند را به آبی روشن تغییر دهید.
  • در حین مهمانی‌ها، می‌توانید کاری کنید که رنگ لامپ با توجه به موسیقی تغییر کند.
  • اگر از رنگ دیوارها دل خوشی ندارید، با تغییر رنگ لامپ‌های هوشمند می‌توانید رنگ محیط اطراف را خود تنظیم کنید.

پخش موسیقی

از دیگر قابلیت‌های جالب‌توجه برخی از لامپ‌های هوشمند، امکان پخش موسیقی است. حتی برخی از این لامپ‌ها می‌توانند رنگ خود را با توجه به موسیقی در حال پخش تغییر دهند که این حالت مناسب مهمانی‌ها است. البته بسیاری از این لامپ‌ها کیفیت صدای چندان خوبی ندارند، به همین خاطر اگر این موضوع برای شما اهمیت زیادی دارد، توصیه می‌کنیم که قبل از خرید به این مورد توجه داشته باشید و لامپ هوشمندی را بخرید که از کیفیت صدای بالایی بهره می‌برد.

کمک به فرایند خواب

لامپ‌های هوشمند حتی می‌توانند کاری کنند که افراد راحت‌تر به خواب بروند. برخی از این لامپ‌ها می‌توانند رنگ‌هایی را ایجاد کنند که موجب کمک به تنظیم میزان ملاتونین موجود در بدن می‌شود. این لامپ‌ها با بهره‌گیری از نورهای مختلف، در هنگام روز میزان ملاتونین بدن را کاهش می‌دهند و با نزدیک شدن به زمان خواب، این رنگ‌ها را تغییر می‌دهند تا میزان ملاتونین بدن افزایش پیدا کند.

منبع: Cnet

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar هديه

    خیلی جالبه
    تو دیجی کالا موجود هست!!؟

  2. Avatar طاهره

    این کجاش هیجان انگیزه؟؟؟؟

    1. Avatar مصطفی

      هیجان انگیز نیست واقعا؟؟؟؟؟!!!!!!

    2. Avatar محمد

      واقعا هیجان انگیز نیست؟احتمالا شمازندگی خیلی پر هیجانی دارید دوست دارم گوشه ای از اون رو بدونم لطفا ایمیل کنید

      1. Avatar BoOmRaNg

        دست بردار آقا محمد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه