۷ دلیل برای خریدن محصولات اپل

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
دلیل خریدن محصولات اپل

روز گذشته مقاله‌ای را با عنوان ۸ دلیل برای نخریدن محصولات اپل به نقل از وب‌سایت T3 منتشر و از شما دعوت کردیم تا نظرات خود را در مورد آن با ما مطرح کنید. اگر به بخش نظرات این مقاله نگاهی بیندازید با نظرات مختلف و متفاوتی روبرو خواهید شد. برخی با استدلال‌های این مقاله موافق هستند یا حتی دلایل بیشتری را برای اجتناب از خریدن محصولات اپل مطرح می‌کنند. طبیعتا بسیاری هم با آن‌ها مخالف‌اند و این استدلال‌ها را بی‌پایه و اساس می‌دانند.

اگر شما جزو دسته‌ی دوم هستید و احتمالا از خواندن این مقاله خشمگین شده‌اید باید بگوییم که در این خشم تنها نیستید. یکی از نویسنده‌های دیگر وب‌سایت T3 که از خواندن مقاله‌ی همکار خود به ستوه آمده بوده با کمال احترام او را فردی گمراه خطاب کرده و مطلبی را در رد ادعایش نوشته. در این مطلب که در ادامه با هم آن را خواهیم خواند به ۷ دلیل از طراحی هوشمندانه تا دوام بالا پرداخته شده که نشان می‌دهند چرا اپل هنوز در اوج قله‌ی تکنولوژی ایستاده است. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم بخوانید و به ما بگویید به نظر شما در نهایت حق با کیست؟

دلیل خریدن محصولات اپل ۰۱

طراحی و پرداخت خوب محصولات اپل

بسیاری معتقد هستند Galaxy S7 Edge زیباتر از آیفون ۶S است. البته به نظر بعید می‌رسد اپل هیچ‌گاه دست به ساخت چیزی نظیر لبه‌های منحنی پرچم‌دار سامسونگ بزند که «زیباست ولی کار زیادی انجام نمی‌دهد». قطعا طراحی لپتاپ‌های شرکتی نظیر دل در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار زیادی کرده و در نتیجه دیگر همگان به دلیل زیبایی در پی خرید مک‌بوک نیستند. صفحه‌ی اپل واچ مربع است و به همین دلیل شاید برخی افراد تمایلی به استفاده از آن نداشته باشند. بااین‌حال اپل در کل گستره‌ی محصولاتش اصول صحیح طراحی را به‌کار می‌گیرد، از مواد بسیار باکیفیت استفاده می‌کند و دقت عجیبی به جزییات دارد؛ در نتیجه هنوز پادشاه ساخت گجت‌های چشم‌نواز است.

همچنین کاملا بی‌معنی است که بگوییم دیزاین محصولات اپل تغییر نمی‌کند. شاید آیفون ۶S کاملا شبیه آیفون ۶ باشد ولی هیچ شباهتی به آیفون ۴S ندارد و شباهتش به آیفون ۵ هم زیاد نیست. البته قطعا با دیدن این گوشی‌ها به‌سرعت می‌توان تشخیص داد که همگی از یک خانواده هستند. این موضوع از نشانه‌های طراحی و دیزاین خوب است.

دلیل خریدن محصولات اپل ۰۲

حال ممکن است برخی بگویند «ظاهر زیبا چه اهمیتی دارد؟» غافل از این‌که حتی برای کسب محبت یک انسان دیگر هم احتمالا باید لباسی بهتر از یک پیراهن قهوه‌ای از جنس کرباس پوشید.

دوام بالای محصولات اپل

چه کسی می‌داند که نسل فعلی محصولات چقدر عمر خواهند کرد. ولی حداقل می‌دانیم که آی‌مک‌هایی با عمر هفت سال وجود دارند که کاملا سرحال و شاداب در حال اجرای آخرین نسخه‌ی OS X هستند. هنوز آیفون‌های ۴S را می‌بینیم که هرچند دیگر خیلی قدرتمند نیستند ولی به عمر خود ادامه می‌دهد. یا آیپادهای کلاسیکی که احتمالا از برخی خوانندگان این مطلب مسن‌تر هستند.

دلیل خریدن محصولات اپل ۰۳

ارایه خدمات خوب به مشتریان

برای تعمیر کردن محصولات اپل لزوما نباید به یک اپل استور مراجعه کنید ولی بسیاری از افراد این کار را می‌کنند. حداقل به این دلیل که نمی‌خواهند به‌ویژه گوشی خود را به تعمیرگاهی بسپارند که احتمال هفته‌ها آن را نگه خواهد داشت. به‌محض این‌که با یکی از کارمندان اپل استور صحبت کنید متوجه خواهید شد که این شرکت ارتباط بسیار خوبی با مشتریانش دارد. در مواردی حتی اگر به‌وضوح اشتباه از سوی کاربر باشد آن‌ها بدون پرسیدن هیچ سوالی گجت را تعویض یا تعمیر خواهند کرد.

دلیل خریدن محصولات اپل ۰۴

کمک کردن اپل به پیشرفت تکنولوژی

یکی از انتقادهای شایع در مورد اپل می‌گوید نوآوری‌های این کمپانی چیزی فراتر از گرفتن ایده‌های کمپانی‌های دیگر و ساختن بهتر یا تبلیغ کردن جذاب‌تر آن‌ها نیست. خب اشکال کار چیست؟ قطعا بسیاری آیپاد را به پخش‌کننده‌های MP3 قبل از آن ترجیح می‌دادند و ترکیب آیفون و iOS بسیار بهتر از ویندوز موبایل روی چیزی شبیه به یک آجر بود. پیش از راه‌اندازی Apple Pay تلاش‌های فراوانی در زمینه‌ی سیستم‌های پرداخت با گجت‌های موبایل صورت گرفت ولی این اپل بود که با بستن قراردادهای مناسب با فروشندگان، اضافه کردن لایه‌ی امنیتی اثر انگشت و بازاریابی صحیح سرانجام موجب رونق پیدا کردن این صنعت شد. در حقیقت اپل بارها ایده‌های خام و ناپخته‌ی دیگران را به کار انداخته است. حتی یکی از پروژه‌های کوچک اپل نظیر HomeKit هم به دلایل متعدد سال‌ها جلوتر از اغلب رقبای دیگر است. چرا که آن‌ها به ایده‌ها فکر می‌کنند و آن‌ها را خوب صیقل می‌دهند.

دلیل خریدن محصولات اپل ۰۵

تولید محصولات هدفمند

البته ممکن است این یک نقطه ضعف تلقی شود. هرچقدر هم که همگان مشتاق باشند اپل خودرو، گجت‌های تناسب‌اندام، غذاساز یا اسباب‌بازی‌های دوست‌داشتنی بسازد ولی سرمایه‌گذاری قابل‌توجه این شرکت باز هم روی گستره‌ی نسبتا محدودی از گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپتاپ‌ها باقی می‌ماند. حتی از میان این گستره‌ی نسبتا کوچک محصولات هم شیوه‌ی هدفمندسازی و تعریف مختصات هر محصول بسیار هوشمندانه است. البته به‌جز مک‌بوک‌ها که بیش‌ازحد به هم شباهت دارند. گجت‌های اپل قیمت‌ها و موارد استفاده‌ی مختلف را به‌خوبی پوشش داده و الزامات خاصی را که مربوط به عده‌ی معدودی از افراد هستند کنار می‌گذارند. البته اندروید می‌تواند این رخنه‌ها را به شکلی عالی پر کند. به‌طور خلاصه می‌توان گفت در مزرعه‌ی اپل کاه بسیار کمی وجود دارد و گندم آن بسیار مغذی است.

دلیل خریدن محصولات اپل ۰۶

عملکرد خوب پلتفرم و سیستم‌عامل اختصاصی اپل

البته این موضوع به این معنی نیست که شیوه‌ی «متن‌باز» (Open-Source) عملکرد خوبی ندارد: خوشبختانه ما مختاریم که از میان گزینه‌های انتخاب بیشتر و گزینه‌های انتخاب کمتر یکی را انتخاب کنیم. شیوه‌ی خاص اپل در ترکیب کردن سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای خود و کنترل سخت روی جنبه‌های بسیار زیادی از نحوه‌ی استفاده‌ی شرکت‌های ثالث از آن‌ها به این معنی است که همه‌چیز روان و سریع خواهد بود؛ آن هم روی گجت‌هایی که روی کاغذ به نظر قدرت کمتری دارند.

همان‌طور که در مقاله‌ی قبلی خواندید یکی از نتایج این رویکرد این است که اپل واچ با گوشی‌های اندرویدی کار نمی‌کند. ولی آیا تابه‌حال سعی کرده‌اید از یک ساعت هوشمند اندرویدی در کنار iOS استفاده کنید؟ گوگل تلاش کرده این امر را ممکن کند ولی نتیجه‌ی این کار به‌قدری فاقد امکانات و ضعیف است که احتمالا شما هم آن را زحمتی بیهوده خواهید یافت.

دلیل خریدن محصولات اپل ۰۷

همچنین پلتفرم و سیستم‌عامل اختصاصی اپل تابه‌حال مقاومت بیشتری را در برابر ویروس‌ها و هک شدن از خود نشان داده و مهم‌تر این‌که برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها فضای مناسبی برای کسب درآمد است.

محصولات اپل چندان هم گران نیستند

این گفته که برای خریدن محصولات اپل باید کلیه خود را بفروشید احتمالا آزاردهنده‌ترین ناله و شکایتی است که شنیده‌ایم. اگر این موضوع صحیح بود تابه‌حال تعداد زیادی از ما بخش اعظم اعضا و جوارح داخلی خود را از دست داده بودیم. در واقع ایده‌ی بسیار هوشمندانه‌ای که اپل به گسترش آن کمک کرده مفهوم قیمت‌گذاری «ممتاز مقرون‌به‌صرفه» (Affordable Premium) است. بدین معنی که محصولات اپل به‌قدری گران هستند که به‌جای ناامید کردن بخش‌های زیادی از جمعیت جهان برای آن‌ها جذاب‌تر باشند. سودآوری بسیار بالای اپل (که شاید ناخوشایند باشد) از این روست. هر کسی به‌عنوان یک فرد می‌تواند بگوید «این محصول گران‌تر از چیزی است که من می‌پسندم» ولی نمی‌توان گفت محصولات اپل فی‌نفسه «گران» هستند، چراکه میلیون‌ها دستگاه از آن‌ها توسط مردم خریداری می‌شود. این بخشی از نظام سرمایه‌داری است.

دلیل خریدن محصولات اپل ۰۸

جدا از این اگر شما قصد خرید کالای مرغوبی را داشته باشید طبیعتا باید بهای آن را هم پرداخت کنید. سامسونگ هم گوشی Galaxy S7 Edge خود را به بهای اندکی نمی‌فروشد. تعداد بسیار زیادی گوشی‌های ارزان‌تر وجود دارد که کاری شبیه به پرچم‌داران تمام برندها (و نه فقط اپل) انجام می‌دهند ولی به خوبی آن‌ها نیستند. باز هم فراموش نکنید که این موضوع به ذات سرمایه‌داری مربوط می‌شود.

منبع: T3

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۳ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    عزیز نوشتی محصولات اپل خیلی هم گران نیست؟ البته برای سال ۹۵ همین توره ولی ۹۸ چی؟؟ گلکسی اس ۱۰ ۱۱ میلیون ایفون ایکس چرت هم ۱۵ میلیون؟

  2. Avatar mohammad

    سلام دوستان.راستش من نه طرفدار اپل هستم نه بد خواهش.من گرون ترین گوشی که داشتم یه گوشی چهارصدی سرشار از لگ و باگ و بی کیفیت و خلاصه اعصاب خورد کن بود.طبق اطلاعات و تبلیغاتی که از هماهنگی iosبه دست من رسید.گفتم برم اپل بخرم.چون کارایی هم زیاد برام مهم نبود چون تمام کارامو با لپ تاپم میکنم.اما آخرش که چی؟باس بعضی هاشونو میریختم روی گوشی. چند روز دیگه هم میخواستم بخرم.اما وقتی چشمم به این مقاله افتاد.کاملا مایوس شدم.یکی میگفت آیتونز مشکل داره.یکی هم میگفت جدید ترین اپدیت واسه ۴sهم اومده ولی یکی هم میگفت گوشی های اپل با اپدیت.کند تر میشن.حتی یکی از دوستان گفت سیکس اس رو هم اپدیت کنی به یه ای او اس بالاتر،لگ و هنگ داره بعدش.من با قیمت زیادش مخالفم.ولی باهاش کنار اومدم.اما از خدمات و رسیدگی های توی ایرانش خیلی مخالفم.اپل ایدی واسه ایرانی ها نداره.گوشیت از دستت افتاد مثلا صفحش شکست.دیگه یا گیرت نمیاد.یا نصف پول گوشی رو باس بدی تا درستش کنن.گارانتی یا نداره.یا نامعتبر هست.بعضی ها میگن دیگه خیلی خیلی دستت بستس توی رابط کاربری .مثل دانلود موزیک و فیلم و برنامه و …
    از طرفی هم خوبی هاشو هم در نظر گرفتم…این که گوشی های خیلی عالی و شیک و خاصی هستن.خیلی امنیتی و درست کار میکنن.طول عمرش هر چی کم باشه از بقیه گوشی ها بیشتره.یه اپل ۲میلیونی بیشتر از یه سامسونگ ۳ میلیونی واست ارزش و کلاس داره.رابط کاربریش در عین خشک بودن.خیلی نرم و لطیف و روان و جذابه و …
    طبق برداشت من از گوشی های اپل.بعضی از ویژگی هاشون بسیار عالی در حد ۲۰ هستن نسبت به بقیه گوشی ها.و بعضی از ویژگی هاشون در حد ۰.
    خلاصه نیومدم حرفای بقیه رو بازگو کنم.فقط خوهش میکنم به من بگید چیکار کنم؟ راستش دوهزار تومان نیست.بحث دو سه میلیونه.منم کم کم دارم کشیده میشم طرف گوشی های اندروید.مگه اینکه یکی از دوستان بهم ثابت کنه که واقعا دارم اشتباه فکر میکنم…

  3. Avatar ROCK WOLF

    سلام
    آیا تا حالا متوجه شدین محصولات اپل با این سیستم سخت افزاری قوی دارای باطری قوی هستن.
    تا حالا متوجه شدین که محصولات اپل همیشه در هر نوعیش دارای کم نظیر ترین بدنه و صفحه نمایش و سبکی و طراحی هستند.
    تا حالا متوجه شدین که سیستم عامل این شرکت جز امنترین سیستم های ساخت بشر هست و هیچ انتی ویروسی براش ساخته نشده چون اصلا ویروس نمی گیره.
    می دونین اولین کمپانی که به معنای واقعی گوشی رو هوشمند کرد کی بوده؟ کی برای اولین بار دوربین جلو و مکالمه ی تصویری رو در موبایل ابداع کرد؟ کی برای بار اول سنسور اثر انگشت وارد موبایل کرد اونم با دقت بسیار بالا؟ کی برای اولین بار فلش دوقلوی ترو تن رو وارد کله هممممه ی شرکت ها موبایلی دنیا کرد؟ کی برای اولین بار چیپ ۶۴ بیتی موبایل زد؟ کی برای اولین بار چیپ حرکتی زد؟ کی برای اولین بار تلب رو بطور عمومی وارد دنیای گجت ها کرد و این وسیله رو به دنیا بطور حرفه ای نشون داد؟کی دنیای موسیقی رو با ابداع محصول آی پاد متحول کرد؟کی برای اولین بار گفت: من هیچ وقت تبلیغ نمی کنم و تبلیغ محصول بعدیم کیفیت محصول قبلیم هست. همگی کار شرکت اپل بودن .
    اصلا می دونین چرا هیچ کدوم از محصولات این شرکت کلید سخت افزاری و یا گزینه ی نرم افزای ریست ندارن!؟ چون اصلا نیاز ندارن.چرا؟ چون این محصولات دارای ضریب امنیتی و کارای بالایی هستن و اصلا دچار هنگی نمیشن که شما بخوایین ریستش کنین.
    اصلا تا حالا به ریزه کاری های بی نقص سیستم عامل های اپل توجه کردین؟به سادگی جذابش.به راحتی اون. به سریع بودن بسیار زیادش. به آسودگی و اطمینانی که ده ها سال بهتون میده. این سیستم عامل بهترین آپشن ها رو برای معلولین توی دنیا داره تا بتونن راحت تر از محصولات اپل استفاده کنن. زوم کردن و تغییر رنگ های منوکروم یا برداشتن جلوها و حتی داشتن فرمان های صوتی و تصویری و حتی اعلام اتفاقات گوشی از طریق فلش زدن. البته این برخی از این امکانات هست.شاید برخی از این امکانات در سیستم عامل های دیگه ای هم گنجونده شده باشه.ولی دقت کنین شرکت اپل خیلی قبل تر از شرکت های دیگه و سال ها قبل از تمام این امکانات توی محصولاتش استفاده می کرده.
    سیستم عامل اپل تا جای که من اطلاع دارم از سیستم عامل iOS 3 تا سیستم عامل الانش iOS 9 همیشه تو دنیا بهرین بوده.
    من نمی گم بقیه خوب نیستن. بقیه اتفاقا خیلی هم خوبن در هر ضمینه ای و دارن پیشرفت می کنم اونم خیلی سریع. ولی اپل خوب نیست! خیلی خوب هم نیست! اپل عالی هست به معنای واقعی. یا لااقل کمترین نقص به نسبت بهترین ویژگی هاش رو در تمام محصولاتش داره.
    پس تمام محصولات اپل کم نقص ترین محصولات در کلاس خودشون هستن که تا بحال انسان ساخته است.
    مچکرم.

  4. Avatar Makluas

    دوستانی که میگن اپل گرونه ……….. برادر من / خواهر من نخر ……… نخر …………

    1. Avatar Monster

      دوست عزیز منظور از گرونی ارزش محصول در مقابل مبلغیست که پرداخت میکنید (بدون تعصب) که اپل مشخصا ارزش این مبالغ را ندارد. شما حالا خودتو ناراحت نکن (;

    2. Avatar armin2afm

      شماهایی که میگید اپل گرونه نخرید اپل فقط برای ادم های خاصه اگه شما دیدید اپ گوشی زیر یک میلیون بزنه….اگه میزد میشد مثل ساسونگ….. که هم خیلی لگ داره هم خیلیبی کلاسه اپل گوشی هاش رو ارزون نمیزنه که همه دستشون بگیرن اگه ارزون بود که دیگه خاص نبود …

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه