آخرین بتا اندروید ۸.۱ پردازنده‌ی عکاسی Pixel 2 را فعال می‌کند

۸ آذر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل آخرین نسخه‌ی بتای اندروید ۸.۱ را عرضه کرده است. قرار نیست تغییرات بزرگ و عجیبی در اندروید ۸.۱ در مقایسه با نسخه‌ی اصلی وجود داشته باشند، ولی کسانی که گوشی Pixel 2 دارند، می‌توانند انتظار یک بروزرسانی بزرگ را برای گوشی‌شان داشته باشند: چیپ‌ست مجزای پردازش تصویر این گوشی یعنی پردازنده‌ی Pixel Visual Core با آپدیت اندروید ۸.۱ فعال می‌شود.

ز این پس توسعه دهدنگان می‌توانند از این چیپ‌ست در اپ‌های خود استفاده کنند.

چیپ‌ست Pixel Visual Core یک پردازنده‌ی مجزا است که در گوشی Pixel 2 قرار گرفته. این پردازنده به هنگام عرضه‌ی گوشی، آماده‌ی استفاده نبود و به همین دلیل هم گوگل حرفی از وجود آن نزد. با انتشار بتای جدید اندروید ۸.۱، چیپ‌ست Visual Core فعال شده است. از این پس توسعه دهدنگان می‌توانند از این چیپ‌ست در اپ‌های خود استفاده کنند؛ یعنی نرم‌افزارهای مختلف می‌توانند با کیفیت دوربین اصلی Pixel 2 (که به جرات می‌توان گفت بهترین دوربین موبایل است)، عکس‌برداری کنند.

برای مثال اپ اینستاگرام می‌تواند از چیپ‌ست Visual Core برای پردازش عکس‌هایی که می‌گیرد استفاده کند و در نتیجه تصاویر گرفته شده، به خوبی عکس‌هایی خواهند بود که با اپ خود پیکسل گرفته شده‌اند.

اگر پیکسل یا آخرین نکسوس‌ها را دارید، می‌توانید با ثبت نام در برنامه‌ی بتای گوگل، نسخه‌ی آزمایشی اندروید ۸.۱ را دریافت کنید.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه