گوگل روشی جدید برای آزمایش اندروید N معرفی کرد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Android N

شرکت گوگل برای اینکه توسعه‌دهندگان بتوانند اندروید N را تجربه کنند، برنامه‌ی پیش‌نمایش جدیدی برای این سیستم عامل در نظر گرفته است.

گوگل قبلا نسخه‌های جدید اندروید را برای دانلود در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌داد. این نسخه از اندروید از حالت Fastboot بهره می‌برد و به شکل Bootloader باز عرضه می‌شد. این شرکت روش جدیدی را برای آزمایش نسخه‌های جدید اندروید در نظر گرفته تا توسعه‌دهندگان بتوانند جدیدترین نسخه را روی گوشی خودشان دانلود کنند.

این روش گوگل مانند شیوه‌ی اپل برای آزمایش نسخه‌های جدید iOS است. اگر می‌خواهید وارد برنامه‌ی آزمایشی اندروید شوید، باید یک اکانت Gmail داشته باشید و باید یکی از دستگاه‌هایی را در اختیار داشته باشید که خود گوگل به شما پیشنهاد می‌کند. افرادی که در این برنامه ثبت نام کردند در مدت ۲۴ ساعت نسخه‌های جدید اندروید را دریافت خواهند کرد.

گوگل گفته که کاربرانی که به شکل دستی نسخه‌ی آزمایشی اندروید N را از سایت Developer.Android.com‌ دانلود و روی گوشی خودشان نصب کنند، نسخه‌های جدید اندروید را به شکل OTA دریافت نخواهند کرد. برای دریافت نسخه‌های آزمایشی اندروید به شکل OTA‌ باید در برنامه‌ی آزمایشی گوگل ثبت نام کنید.

البته استفاده از نسخه‌ی آزمایشی اندروید N برای کاربران معمولی پیشنهاد نمی‌شود، اما اگر می‌خواهید با جزییات این سیستم عامل آشنا شوید، می‌توانید آن را روی گوشی خودتان نصب کنید. برای دریافت نسخه‌های آزمایشی و حضور در برنامه‌ی پیش‌نمایش اندروید باید یکی از محصولات زیر را داشته باشید:

نکسوس ۶

نکسوس ۵X

نکسوس ۶P

نکسوس ۹ مدل LTE

پیکسل C

نکسوس پلیر

افرادی که این نسخه‌ی آزمایشی را تجربه کرده‌اند، گفته‌اند که گوگل ویژگی جدیدی را به اندروید N اضافه کرده تا برنامه‌‌ها حجم کمتری از اینترنت فعال شده روی گوشی را مصرف کنند. این ویژگی باعث می‌شود که برنامه‌ها در حالت پس‌زمینه از اینترنت استفاده نکنند.

از دیگر ویژگی‌های اندروید N می‌توان به سیستم بلاک کردن تماس‌ها اشاره کرد. کاربران در این سیستم عامل می‌توانند به راحتی تماس‌های تبلیغاتی و مزاحم‌های تلفنی را مسدود کنند. صفحه مربوط به برقرار تماس هم تغییر کرده و کاربران اطلاعات بیشتری از تماس‌هایی که برقرار گرفته‌اند و تماس‌هایی که دریافت کرده‌اند به دست می‌آورند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Google.com

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Salar Montazeri

    چرا نکسوس ۵ نیست ؟! نکنه دیگه دوره ی آپدیتش تموم شد ؟! ?

  2. Avatar حسین

    الان باید کجا ثبت نام کنیم؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه