هزینه یک میلیارد دلاری شبکه آمازون روی سریال «ارباب حلقه‌ها»

۱۸ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» ساخته پیتر جکسون براساس جهان و کتاب جی.آر.آر تالکین در جهان سینما یک اتفاق بود. هم در گیشه موفقیت حیرت‌انگیزی کسب کرد و هم سومین قسمت آن «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» در اسکار مورد تحسین قرار گرفت. حالا آمازون تصمیم گرفت از این موفقیت برای خودش استفاده کند. این اتفاق به دنبال تصمیم مسئولان آمازون برای تخصیص دادن بودجه بیشتر به تولید محتوا و سریال صورت گرفت. حالا قرار است دوباره «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» را این‌بار روی صفحه کوچک تلویزیون و از طریق سایت آمازون ببینیم. اما خبر مهم‌تر هزینه‌ای است که این شبکه می‌خواهد برای ساخت این سریال بکند. منابع خبری گزارش داده‌اند که آمازون تصمیم دارد انرژی زیادی روی این سریال بگذارد و یک میلیارد دلار برای ساخت آن هزینه کند. این یک میلیارد دلار علاوه بر آن ۲۵۰ میلیون دلاری است که آمازون پیش از این برای خرید حق رایت ساخت این سریال از موسس تالکین و انتشارات هارپر کالینز و نیولاین سینما پرداخت کرده بود.

 

آمازون سریال ارباب حلقه‌ها می‌سازد.

خبرها حاکی از این است که سریال قرار است پنج فصل داشته باشد. با یک ضرب و تقسیم به این نتیجه می‌رسید که برای هر فصل حدود ۲۰۰ میلیون دلار هزینه شده که معادل سریال‌های درجه اول تلویزیون مثل «بازی تاج و تخت» است ولی رقم گزافی به شمار می‌رود و چندان معمول نیست.

هنوز مشخص نشده که هر فصل از سریال چند قسمت دارد اما گفته می‌شود که قرار است «ارباب حلقه‌ها» آمازون یکی از بهترین سریال‌های فانتزی و بخصوص رقیب قدری برای «بازی تاج و تخت» شبکه HBO شود. روی آخرین فصل «بازی تاج و تخت» که قرار است سال ۲۰۱۹ روی آنتن برود ۱۵ میلیون دلار هزینه خواهد شد. همین تفاوت قیمت نشان می‌دهد که آمازون قرار است سریالی حماسی و بزرگ بسازد. هنوز مشخص نیست که بازیگران سریال «ارباب حلقه‌ها» چه کسانی خواهند بود و آیا از بازیگران فیلم در سریال استفاده می‌شود یا نه.

منبع: ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مصطفی

    چه شود…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه