آمازون می‌خواهد فروشگاه‌های فیزیکی بیش‌تری باز کند

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت آمازون (Amazon) که به عنوان بزرگ‌ترین خرده‌فرروش الکترونیکی (e-retail) در دنیا شناخته می‌شود، قصد دارد تعداد فروشگاه‌های فیزیکی بیش‌تری را در سرتاسر دنیا تاسیس کند.

این شرکت مدتی پیش اولین فروشگاه فیزیکی خود را در قالب یک کتاب‌فروشی در سیاتل آمریکا افتتاح کرد. همان موقع نشریه‌ی New York Times اطلاع داد که آمازون اهداف بزرگ‌تری در سر دارد و می‌خواهد تا ۴۰۰ کتاب‌فروشی فیزیکی در نقاط مختلف دنیا باز کند.

اما قضیه به همین‌جا ختم نمی‌شود و آمازون در نظر دارد تا علاوه بر کتاب، فروشگاه‌هایی فیزیکی برای سایر اقلام نیز تاسیس کند.

در این راستا آمازون اقدام به دعوت مدیران پیش‌کسوت و قدیمی خود کرده است. یکی از این افراد «استیو کسل» (Steve Kessel) است که هم اکنون انتشارات کسل را اداره می‌کند. او دوستی نزدیکی با «جف بزوس» (Jeff Bezos)، مدیر ارشد آمازون دارد و از سال ۱۹۹۹ تا کنون پیوسته با آمازون همکاری داشته است؛ البته به جز وقفه‌ای کوتاه در سال ۲۰۱۱.

کسل هم اکنون در حال بررسی آن دسته از تکنولوژی‌های کاربردی است که در پتنت فروشگاه‌های فیزیکی آمازون ثبت شده‌اند. یکی از این قابلیت‌ها امکان خرید با کارت‌های اعتباری به صورت خودکار است؛ به طوری که هنگام خروج مشتری از فروشگاه، به صورت اتوماتیک به اندازه‌ی مبلغی که خرید کرده از کارت اعتباری او کسر می‌شود.

یکی دیگر از مدیرانی که به همکاری دوباره با آمازون دعوت شده‌، «جنیفر کست» (Jennifer Cast) است که از سال‌های ابتدایی تاسیس آمازون با بخش کتاب این شرکت همکاری داشته است؛ به علاوه‌ی «کامرون جینز» (Cameron Janes) که مدیر محصول در بخش Fire Phone بود.

به احتمال قوی فروشگاه فیزیکی بعدی آمازون هم یک کتاب‌فروشی خواهد بود.

amazon-books‌‌‌‌‌

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علی

    شانس اوردید امازون و سایت های قول نیومدن ایران وگرنه هیچی!!
    همه واسه کالای اصل هم که شده میرفتن از اینها خریداری می کردن

  2. Avatar مهدی

    من همه جلداشو خوندم واقعا که عالیه .
    کاش که این جلدش زود به ایران برسه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه