آمریکا روسیه را تهدید کرد؛ جنگ سایبری در راه است؟

۱۷ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر اخبار مربوط به انتخابات ایالات‌ متحده‌ آمریکا را دنبال کرده باشید لابد شنیده‌اید که بعضی‌ها می‌گویند روسیه قصد دارد با هک‌کردن برخی از سامانه‌ها در انتخابات پیش‌رو دخالت کند. حتی پس از مشکلات ایجاد شده برای شرکت‌های میزبان پهنای باند کسانی موضوع را به روسیه ربط دادند. شاید عجیب نباشد که دو رقیب سیاسی و اقتصادی در این زمینه‌ها یکدیگر را متهم کنند اما ایالات متحده آمریکا ماجرا را خیلی جدی گرفته. مسئولین این کشور اعلام کرده‌اند که در صورت دخالت سایبری روسیه در انتخابات آمریکا هکر‌های این کشور آماده حمله گسترده سایبری به زیرساخت‌های روسیه هستند.

برخی از مقامات رسمی اعلام کرده‌اند که ممکن است روسیه بخواهد با هک‌کردن و حملات سایبری بر نتیجه انتخابات ایالات‌ متحده آمریکا اثر بگذارد. اگر کمیته‌های تشکیل شده به این نتیجه برسند که تلاش‌های روسیه برای هک‌کردن سیستم‌ها در انتخابات آمریکا منجر به تاثیرگذاری معناداری شده است، شبکه‌های بزرگ زیرساخت در روسیه مثل نیروگاه‌های برق و مخابرات  روسیه مورد حمله سایبری قرار خواهند گرفت.

طبیعتا این موضوع که چطور چنین حمله‌هایی رخ خواهند داد برای عموم افشا نمی‌شود. گرچه مطمئن نیستیم که اساسا ادعای مقامات آمریکایی راست باشد اما به هر حال این تهدید علیه روسیه مطرح شده است.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. حامد

    این فقط یه تهدیده، روسیه خودش در زمینه حملات سایبری از آمریکا قویتره، مطمئنا اگه آمریکا علنا کاری بکنه خودش ضربه شدیدتری خواهد خورد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه