آنچه شما گفتید: PS4 Slim یا Xbox One S؟

۲۵ شهریور ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

هفته‌ی گذشته و در قالب مطلب «شما بگویید»، سوال جالبی از شما پرسیدیم. با توجه به اینکه هم سونی و هم مایکروسافت، مدل‌های اسلیم کنسول‌های نسل هشتمی خودشان را عرضه کرده‌اند، تصمیم گرفتیم تا از شما بخواهیم Xbox One S و PS4 Slim را در مقابل یکدیگر قرار دهید و این دو کنسول را با یکدیگر مقایسه کنید.

البته همانطور که در مطلب اصلی هم گفته بودیم، مقایسه‌ی این دو کنسول کار چندان درستی هم نیست؛ چون از نظر قابلیت‌ها، مایکروسافت مدل اسلیم ایکس‌باکس وان را با امکانات بیشتری همراه کرده است، در حالی که PS4 Slim، فقط مدل باریک پلی‌استیشن۴ است.

با تمام این اوصاف، این سوال را پرسیدیم و با اینکه کمی در دریافت پاسخ‌های خوب، مردد بودیم، از سوی شما پاسخ‌های بسیار درست و درمانی دریافت کردیم. سعی کردیم فقط به پاسخ‌هایی نگاه کنیم که درباره‌ی قابلیت‌های خود دو کنسول صحبت می‌کنند، وگرنه قبلا درباره‌ی تمام بخش‌های پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان، از شما پرسیده بودیم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

«میلاد» همان ابتدا آمد و گفت:

“اکس باکس وان اسلیم به خاطر ویندوز ۱۰ وکرتانا وسینک شدنش با پی سی وامکان استریم کردن بازی روی گوشی وشبگه اکس باکس لایو ترجیح میدم.”

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کاربر عزیر Mostafa هم نظر جالبی داشت و ایکس‌باکس را می‌پسندید:

“من خودم طرفداره سونی هستم ولی واقعا نا امید شدم کاش اصلا معرفی نمیکرد چون حتی ps4 pro هم نا امید کننده بود Slim که دیگه جای خود دارد ، من ps4 از اولین مدل هاش دارم و خیلی راضیم الان برای پشتیبانی ۴k و HDR قصد دارم Xbox خریداری کنم البته منتظر میمانم تا Scorpio هم معرفی شود بعد انتخاب میکنم xbox slim یا xbox scorpio .”

‌‌‌‌‌‌

«محمد حسن رضایی» هم با اینکه طبق گفته‌ی خودش طرفدار سونی است، اما ایکس‌باکس وان اس را بیشتر می‌پسندد:

“الان دیگه xbox one s,خدایی خیلی بهتر و با کیفیت تره،اگه نسخه بزرگترشو میگفتید حتما میگفتم ps4,سونی خیلی بد عمل کرده در نسخه slim کنسولش اما مایکروسافت به مرور مشکلات xbox one رو حل کرد به خصوص که الان xbox one sبرتری نسبی به ps4 slim داره.بدون تعصب گفتم،در صمن خودم طرفداری سونیم ولی باید واقعیت رو گفت”

‌‌‌‌

کاربر عزیر BEMOVE گفته بود که کیفیت ساخت اصلا مهم نیست:

“بعضی از دوستان از کیفیت ساخت حرف زدن و کنسول ها رو از لحاظ کیفیت ساخت بررسی کردن،در جواب این دوستان گل بگم که کنسول بازی مثل گوشی نیست که یکسره دستتون باشه یا بیرون میری بزاری تو جیبتون. اونو میزارین زیر میز تلویزیون و شاید ( شاید!) بخواید کلا با اون تو زمان دیسک عوض کردن تماس داشته باشین و کسی نیس که کنسول رو به خاطره کیفیت ساختش بخره،”

‌‌‌‌

«مانی» هم نظر خوبی داشت و پلی‌استیشن۴ اسلیم را می‌پسندید:

“مصرف انرژی در ps4 slim بطور متوسط پنجاه درصد کمتر شده که موجب کاهش سروصدای فن ها و نویز به میزان بالایی شده. از آنجایی که قدرت پردازش ps4 slim همان ps4 معمولی است و xbox one s هم تغییر محسوسی از نظر قدرت پردازشی نداشته، باز هم ps4 slim به شکل معنی دار و زیادی قویتر از xbox one s است. ۴- تنها قابلیت xbox one s پخش فیلم های بلو ری ۴k است که با توجه به قیمت سرسام آور این دیسکها و فراگیر نبودن آن، عملا غیر قابل استفاده است.”

‌‌‌‌‌

«امیررضا» نظر بسیار کامل و خوبی نوشته بود و کنسول‌ها را با هم مقایسه کرده بود:

“ازلحاظ بازه قیمتی هر دو کنسول تو یه سطح هستن(۲۹۹ $) ولی هر کدوم از این کنسول ها برتری نسبت به هم دارن که ثر زیر اشاره میکنم:

Xb 1s :

نقطه قوت:ظاهری زیبا گیرا و بسیار کوچک

داشتن درایو دیسک ۴k

ویندوز ۱۰ و کورتانا

دسته خوب و زیبا

اجرای بازی با فیلتر HDR

نقطه ضعف:

قدرت سخت افزاری در حد ایکس باکس وان

نداشتن انحصاری های جذاب تر به تعداد کافی

در دسترس نبودن بازی های فیزیکی دسته دوم (تو کشور خودمون)

بلا استفاده بودن درایو پخش فیلم فور کی

نداشتن پورت کینکت

Ps4 Slim :

نقاط قوت:

قدرت گرافیکی بسیار بالا

انحصاری های جذاب و زیاد

پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی،ps vr

دسته با امکانات زیاد

اجرای بازی با فیلتر HDR

ضعف:

کیفیت ساخت پایین

نداشتن خروجی اپتیکال صدا

امکانات کمتر شبکه آنلاین نسبت به ایکس باکس

ولی با این اوصاف به نظرم ps4 بهتر فروش بره و انتخاب خودم ps4 بهتره”

‌‌‌‌‌

در نهایت، بیشتر افراد از بازی‌ها و اینکه کدام کنسول، چه بازی‌ای دارد صحبت کرده بودند و زیاد به خود کنسول‌ها نپرداخته بودند. باز هم این فرصت را دارید تا در نظرات، دو کنسول PS4 Slim و Xbox One S را در کنار هم بگذارید و بگویید که بالاخره، کدام از دیگری برتری دارد؟

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Drone_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۷ دیدگاه
  1. امیر

    ایکس باکس وان یا همون وان اس
    چون ایکس باگس سرویس گیم پس دارهو سرور هاش قوی ترن برای انلاین بازی کردن بهتره

  2. امیر

    البته یک چیز هایی یادم رفت
    از لحاظ وزن و سبکی xbox one s سبک تر است
    از لحاظ دسته هم زیبا تر و بهتره
    همینطور میشه بازی هایی مثل forza motorsport 7 را روی ویندوز ۱۰ نیز بازی کرد
    اما ps4
    Ps4 یک کنسول خیلی شناخته شدن تری است پس اگر از اون عده ادم هایی هستید که معروف بودن کنسول براتون مهمه ( البته نمیگم که وان اس معروف نیست ولی ps4 خیلی معروف تره )
    Ps4 انتخابه بهتریه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه