آپدیت جدید ویندوز ۱۰ به درد گیمرها می‌خورد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در بروزرسانی دیروز ویندوز ۱۰، مایکروسافت دو قابلیت جدید که قول‌اش را ماه گذشته داده بود، به این سیستم عامل اضافه کرد. قابلیت خاموش کردن V-Sync به ویندوز ۱۰ اضافه شده است. گیمرها می‌توانند از این پس به جای این قابلیت، از G-Sync و FreeSync که به ترتیب دو شرکت انویدیا و AMD آن‌ها را ساخته‌اند، استفاده کنند.

قابلیت V-Sync، فریم‌ریت اجرای بازی را با نرخ بروزرسانی تصویر مانیتور هماهنگ می‌کند.

مایکروسافت با همکاری برخی شرکت‌های بازی‌سازی، امکان اجرای بازی‌ها را در پلتفرم UWP ویندوز ۱۰ فراهم کرده است. یعنی اجرای بازی‌ها روی ویندوز ۱۰، ساختاری شبیه به رابط کاربری ایکس‌باکس وان دارد؛ طوری که می‌توان بازی را بدون اینکه در پنجره‌ی خاصی اجرا شود، به صورت تمام صفحه در ویندوز اجرا کرد. حتی می‌توان در گوشه و کنار بازی، دیگر کاشی‌های ویندوز ۱۰ (Tile) را هم دید.

مایکروسافت در بیانیه‌ای گفته است: “با استفاده از این قابلیت جدید، می‌توانید قفل سرعت اجرای بازی‌های‌تان را بردارید (یعنی فریم‌ریت بازی را آنلاک کنید). انتظار داریم بازی‌های Gears of War: Ultimate Edition و Forza 6 این قابلیت را در آینده‌ی نزدیک برای‌تان به نمایش بگذارند.”

Xbox-App-Windows-10

قابلیت V-Sync، فریم‌ریت اجرای بازی را با نرخ بروزرسانی تصویر مانیتور هماهنگ می‌کند. خاموش کردن این قابلیت، به بازی اجازه می‌دهد تا از نهایت قدرت کارت گرافیک استفاده کند و سرعت اجرای بازی را تا حد ممکن بالا ببرد. با این حال، زمانی که سرعت اجرای بازی، با توانایی مانیتور در اجرای آن تصویر هماهنگی ندارد، خط‌هایی روی صفحه‌ی مانیتورتان می‌بینید.

دو قابلیت G-Sync و FreeSync در برخی مانیتورها قرار داده شده‌اند و این توانایی را به مانیتور می‌دهند تا زمان رندر شدن هر فریم توسط بازی را تشخیص دهند و خودشان را به صورت اتوماتیک، با این فریم انطباق دهند. در نتیجه، می‌توان بازی را با نهایت سرعت ممکن اجرا کرد و خطوط شکستگی را هم روی صفحه‌ی مانیتور مشاهده نکرد.

اگر ویندوز ۱۰ دارید، احتمالا این بروزرسان جدید را به صورت خودکار دریافت کرده‌اید، با این حال، امکان دانلود این بروزرسان از لینک زیر هم وجود دارد.

دانلود آپدیت جدید ویندوز ۱۰ از وب‌سایت مایکروسافت

منبع: PC Mag

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه