آیا اپل ایرپاد را تبدیل به یک گجت سلامتی می‌کند؟

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هم‌نشینی کلمه‌های «هدفون» و «ورزش» چند سالی است که حسابی جا افتاده و علتش هم مشخص است. هرکسی موقع ورزش کردن در باشگاه یا دویدن و نرمش در پارک ترجیح می‌دهد فضای شخصی‌ای هم برای خود داشته باشد که کتاب‌های صوتی، پادکست و موزیک‌های مورد علاقه می‌توانند این فضا را ایجاد کنند. از این‌ها گذشته هرچه به زمان حال نزدیک‌تر می‌شویم، هدفون‌ها هم کاربرد خود را بیش‌تر گسترش می‌دهند و حالا دیگر در بسیاری محصولات از ابزاری صرفا برای گوش دادن به صدا و موسیقی و نهایتا مکالمه تلفنی، به یک گجت سلامتی هم تبدیل شده‌اند.

iphone7-jetblk-34br_airpods-laydown-ob-print-100681359-orig

ظاهرا اپل هم برنامه‌های مشابهی برای هدفون‌هایش دارد و این را از پتنتی فهمیدیم که در آن اپل از هدفون‌های بی‌سیم توگوشی جدید حرف می‌زند. آن‌طور که از پتنت مذکور برمی‌آید، در طراحی این هدفون‌ها سنسورهایی کار گذاشته می‌شوند که ثبت اطلاعات سلامتی کاربر را امکان‌پذیر می‌کند.

اهمیت این پتنت آن‌جاست که همه می‌دانیم اپل بعد از حذف جک هدفون از آیفون برای هدفون‌های توگوشی‌اش یعنی AirPods فکرهای زیادی در سر دارد و این یعنی احتمالا نسل بعدی AirPods مجهز به سنسورهای سلامتی خواهند بود. سنسورهایی که طبق این پتنت شامل سنسور الکترو کاردیوگرافی ضربان قلب، سنسور تست تناسب اندام VO2 و تست‌های تخصصی دیگری مثل ICG و GSR و به عبارت دیگر تغییرات سیستم سمپاتیک خواهد بود.

Untitled-2

به غیر از هدفون‌های تو گوشی درمورد اپل پیش از این هم شنیده بودیم که برنامه دارد ساعت‌های هوشمندش یا همان اپل‌واچ‌ها را مبدل به گجت‌های سلامتی دقیق و کاملی کند. حالا با مشاهده‌ی این پتنت شاید می‌توانیم بگوییم این احتمال هم وجود دارد که برنامه‌ی اپل برای تولید یک گجت سلامتی کامل و دقیق بیشتر به سمت AirPods برود.

منبع: Apple Insider

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. ارش

    عالی هست اپل در یک کلام

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه