گوشی اندرویدی شما هم در میان ۹۰۰ میلیون گوشی با نقص امنیتی است؟

۱۹ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

محققان در شرکت Check Point که در حوزه امنیت فعال است به یک نقص جدید در گوشی‌های اندرویدی که از تراشه‌های شرکت کوالکام استفاده می‌کنند برخورد کرده‌اند.

این نقص امنیتی که QuadRooter نام دارد مجموعه‌ای از چهار نقطه آسیب‌پذیر را در حدود ۹۰۰ میلیون گوشی هوشمند و تبلت اندرویدی پدید آورده است. این نقص حتی در گوشی‌های سامسونگ گلکسی S7 و گوشی بلک‌بری DTEK50 به چشم می‌خورند. گوشی بلک‌‌بری که ایمن‌ترین گوشی اندرویدی نامیده می‌شود.

اگر هکرها بتوانند از این نقص سو استفاده کنند تقریبا قادر خواهند بود کل گوشی یا تبلت را تحت کنترل درآورند و به آن آسیب وارد کنند. همچنین می‌توانند به اطلاعات حساس شخصی و تجاری که در گوشی ذخیره شده است دست یابند.

هکرها برای استفاده از نقص امنیتی این دستگاه‌ها نیاز دارند که شما را متقاعد کنند یک اپلیکیشن ویروسی را که اتفاقا هیچ اجازه‌ خاصی هم ازتان نمی‌خواهد روی گوشی‌تان نصب کنید. با نصب این اپ شما گوشی‌تان را در اختیار حمله‌کننده‌ها قرار خواهید داد. بنابراین حسابی مراقب منابعی که از آن اپلیکیشن دانلود می‌کنید باشید.

ظاهرا چندماه پیش به شرکت کوالکام درباره این نقص اطلاع داده شده است. این تراشه‌ساز می‌گوید تمام نقص‌ها در بروزرسانی‌های جدید نرم‌افزاری که در اختیار کاربران قرار گرفته برطرف شده‌اند. اما ظاهرا در آخرین بروزرسانی‌های امنیتی اندروید فقط سه نقص از این چهار نقص برطرف شده و یکی از آنها هنوز پابرجا است و در بروزرسانی ماه سپتامبر برطرف خواهد شد.

بد نیست این را هم بدانید که شرکت Check Point یک اپ مجانی اسکنر QuadRooter در فروشگاه گوگل پلی منتشر کرده که نشان می‌دهد آیا این نواقص امنیتی در گوشی‌ شما هم وجود دارند یا نه. لینک این اسکنر را در ادامه مطلب برای دانلود قرار داده‌ایم.

‌‌

google play

 ‌

منبع: GSMArena


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا علیپور

    سلام من z2 دارم
    همه رو داشت، حالا چی میشع مثلا.

  2. Avatar محسن

    آیا این مشکل راه حلی هم داره؟! یا فقط تست کنیم ببینیم گوشیمون مشکل داره و غصه بخوریم؟؟؟

  3. Avatar محمد

    سلام وقتی زدم شروع صد درصد که تموم شد پایین ۴ تا جمله قرمز نوشته بود این یعنی چی الان باید چی کار کنم اگه کسی میدونه بگه!

  4. Avatar Next is Now

    چیپست گوشی من هم اگزینوسه و هیچ کدوم رو نداشت

  5. Avatar اقبال

    من و خانواده ام همگی گوشی های ایسوس داریم
    پردازنده های اینتل و رم بالا و رابط کاربری درست و حسابی و ارتباط صحیح بین سخت افزار و نرم افزار در ایسوس باعث شده از همه لحاظ بجز دوربین بهترین باشند .
    بالاترین گوشیهای سامسونگ که انهمه ادعا و قیمت کهکشانی دارند بالااخره پس غز گذشت زمان کندتر میشند و مکسهایی در کار سنگین و گاهی سبک دارند.
    ولی ایسوس با کند شدن بیگانه است.
    از وقتی ایسوسی شدم یادم رفته هنگ و کندی چی بود
    گوشی من حفره امنیتی نداشت

  6. Avatar محمد

    بعضی از کاربران یه جور خدا رو شکر میکنن انگار تا الان ۶۰۰ میلیون گوشی هک شده یا مثلا هرکی گوشیش پردازندش اسنپ دراگون بوده هک شده!
    اینم یه آسیب پذیریه مثل بقیه آسیب پذیری ها.شما اگه برنامه ای که نصب میکنی منبع ناشناس نباشه ، مشکلی براتون پیش نمیاد و نگرانی هم نداره (البته اگه جزو کارمندای ناسا یا FBI هستید!)

  7. Avatar حسن ر.

    من که LG G2 دارم هر چهارتا رو داشت!

    1. Avatar حامد

      سلام . من هم G2 دارم. یه روز بعد از نصب این برنامه ای که به عنوان اسکنر معرفی شده گوشیم خاموش شد و دیگه روشن نشد. من هم نصب کردم و هرچهار مورد رو داشت. بعد از اینکه دیدم برنامه فقط بررسی میکنه و عملکردی نداره برنامه رو پاک کرد. و فرداش گوشیم عملا مرد! من فکر کردم شاید مربوط به این برنامه هست. اگر خدای نکرده برای شما هم پیش اومد لطفا اطلاع بدید. ممنون

  8. Avatar علی

    گوشی من سامسونگ گلکسی گرند پرایم مدل SM-G530H هست
    با نرم افزار معرفی شده چک کردم سه تا حفره امنیتی داشت
    حالا باید چیکار کنم؟

  9. Avatar حامد رحمتی

    با سلام
    من نمی دونم چرا از اول هم حس خوبی نسبت به چیپست های شرکت کوآلکام نداشتم! هه
    خوشبختانه چیپست Note 5 من Exynos هستش و از این بابت خوشحالم …
    چیست های ساخت سامسونگ از نظر من واقعا بهینه تر و کم مصرف تر هستن

  10. Avatar محمود

    سلام. گوشی اندرویدی من از پردازنده‌ی شرکت کوالکام استفاده می‌کنه و همین باعث نگرانیم شده. مرسی بابت مقاله‌ی خیلی خوبتون. از آقای دلخموش هم خیلی ممنونم.

  11. Avatar صادق

    Galaxy A7 2016 نداشت????

  12. Avatar مهدی

    خدا رو شکر گوشی ما اگزینوسه …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه