آیفون‌ ۷ قانونی در راه است؛ قیمت‌ها می‌شکنند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی در گفت و گو با جام‌جم آنلاین از ورود گوشی‌های آیفون ۷ در روزهای آتی خبر داد و گفت این اتفاق باعث کاهش عطش بازار و شکستن قیمت‌ها می‌شود.

او در این زمینه چنین توضیح داد: گوشی‌های آیفون ۷ که هم اکنون در بازار وجود دارد همه قاچاق هستند؛ اما گوشی‌هایی که توسط ۶-۷ شرکت وارد شده‌اند و طی امروز و فردا به صورت رسمی از گمرکات کشور ترخیص خواهند شد دارای گارانتی واقعی و ثبت کد IMEI  در شبکه گمرک و سازمان صنعت و معدن هستند.

کریمی ادامه داد: پیش از این نیز وقتی از گوشی آیفون ۷ رونمایی شد به مردم اطلاع رسانی کردیم گوشی‌ها‌یی را که از مجاری غیر رسمی وارد کشور شده است خریداری نکنند تا در بحث گارانتی و سایر موارد به مشکل نخورند.

کریمی بر این نکته هم تاکید کرد که هیچ یک از شرکت‌های مورد تایید وزارت صنعت و معدن برای واردات آیفون، نمایندگی رسمی اپل نیستند. او افزود: شرکت اپل سیاست‌های خودش را برای دادن نمایندگی دارد و بیشتر فروشگاه‌های آیفون در خیلی از کشورها که به نام اپ استور فعال هستند خدمات شرکت اپل را ارائه می‌دهند. در کشور، تا به امروز ۱۷ شرکت، مجوز واردات گوشی آیفون را کسب کرده‌اند که این شرکت‌ها به صورت حقوقی بوده و شخص حقیقی در واردات این محصول دخالت ندارد. شرکت‌هایی که در کشور برای واردات گوشی آیفون تعیین شده‌اند در واقع خرید غیر مستقیم انجام می‌دهند و با ضمانت خود به مردم گارانتی ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه گارانتی‌ای که شرکت‌های مجاز برای واردات رسمی ارائه می‌دهند ۱۸ ماهه است گفت‌: این شرکت‌ها موظف هستند سرویس و خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهند و اگر تخلفی دیده شود اتحادیه به آن رسیدگی می‌کند.

کریمی از مردم تقاضا کرد حتما از مغازه‌های دارای پروانه فروش، این محصول را خریداری و از گارانتی این محصول اطمینان حاصل کنند و این امر را در نظر داشته باشند که موبایل‌های همراه دارای شناسه بوده و با ارسال کد ۱۵رقمی می‌توانند از سلامت این محصول اطمینان حاصل کنند.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی به مردم نسبت به وجود بعضی از گارانتی‌های تقلبی هشدار داد و گفت: یکسری از فروشند‌ه‌ها گارانتی به نام اینتر ارائه می‌دهند که این گارانتی به صورت قاچاق می‌آید و اصلا مورد قبول نیست و گارانتی قاچاق محسوب می‌شود. اتحادیه با متقلبین به شدت در این زمینه برخورد می‌کند و تا پایان سال امیدواریم آنها را از بازار جمع کنیم.

ما هم در دیجی‌کالا مگ پیگیر این موضوع هستیم و به محض مشخص شدن زمان موجود شدن این گوشی‌‌ها که از مجاری قانونی وارد کشور شده‌اند، اخبار مربوطه را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۴ دیدگاه
  1. وحید

    باسلام خدمت مدیر سایت دیجی کالا من میخواهم یک ایفون که از راه قانونی وارد کردید بگیرم ایا موجود دارید ممنون میشم جواب من بدید ممنون.

  2. ارشیا

    کو پس امروز پنچ شنبس

  3. علی

    سلام به ایفون دوستان من قیمت دلاری و از سایت اپل برداشتم ضرب در قیمت امروز دلار کردم و نرخ حقیقی و جهانی ایفون هفت و دراوردم میزارم ببینید چی میشه
    مدل پلاس ایفون هفت در همه رنگها نرخ دلار ۳۶,۱۸۱ ریال گرد میکنم
    ۳۲ گیگ==۷۷۰ دلار == دو ملیون و هفتصد و نود هزار
    ۱۲۸ گیگ==۸۷۰ دلار==سه ملیون و صدو پنجاه هزار
    ۲۵۶ گیگ==۹۷۰ دلار==سه ملیون و پانصدو ده هزار

  4. سان.

    خبر خوبی برای طرفداران اپل در ایران .
    اما واقعا چرا نمایندگی رسمی به ایران نداد؟؟؟???

  5. خریدار آیفون

    دوستان اینا همش حرفه ، مگه اپل اصن مشکلی پیدا میکنه که بخواهیم با گارانتی باشه یا نه ؟!؟

    من الآن ۷ خریدم رنگ مشکی ، خیلی راضی هستم و خوبه …

    سیمکارت ایران رو هم پشتیبانی میکنه و هیچ مشکلی براش پیش نیومده از اول تا حالا .

    [ به نظر من ] خرید آیفون با گارانتی ، فقط پرداخت هزینه اضافی بابت اینه که وقتی رفتی شرکت های گارانتی بهت بگن مورد شما شامل گارانتی نمیشه

    D:

    فقط همین ..

    1. مهدیس افشار

      از کجا خریدین؟

  6. پژمان

    دی جی بدشانس اومد اولین بار پیش فروش گوشی کنه کلا ادن گوشی منحل و از رده خارج شد .
    دیگه سمت پیش فروش اپل نرفت 🙂

  7. nima

    یعنی ممکنه چقدر قیمتش بیاد پایین مگه؟

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه