آیفون رکورددار تخلف در طرح رجیستری است

۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آیفون طرح رجیستری

سخنگوی طرح رجیستری اعلام کرده که از ابتدای طرح رجیستری تا امروز  ۱۰۸ هزار و ۵۸۸ آیفون مسدود شده‌است. هفته گذشته ۴۰۰۰ مورد خلاف اظهاری واردات گوشی موبایل در سامانه گمرک شناسایی شد. درخواست ثبت این گوشی‌ها در سامانه همتا بلافاصله لغو و اعلام شد سرویس‌دهی به این گوشی‌ها حداکثر تا ۳۰ روز آینده مسدود می‌شود و تحت هیچ عنوانی امکان دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری را نخواهند داشت. حالا عدد و ارقام نشان می‌دهد که آیفون رکورددار تخلفات رجیستری است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل اداره فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم گفت: « ۱۰ هزار و ۴۵۰ دستگاه گوشی موتورولا، ۲۳۵ گوشی گوگل، ۹۲۳ گوشی بلک بری، ۲۰ هزار و ۷۵۴ دستگاه گوشی ال‌جی، ۷۹ گوشی اس ۹ و اس ۹ پلاس سامسونگ، ۴۳ هزار و ۹۴۴ گوشی نوکیا و ۲۵ هزار و ۷۴۵ گوشی هووای بلاک شده‌اند و دیگر ارائه امکان خدمات به آنها وجود ندارد. مجموع تعداد این گوشی‌ها به بیش از ۲۱۰ هزار و ۷۶۷ مورد می‌رسد که اکنون در لیست سیاه قرار گرفته و امکان برقراری تماس و دریافت سرویس از آنها وجود ندارد.»

مدیرکل اداره فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره اینکه چگونه ممکن است وارد کنندگانی که مجاز شناخته شده و مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند مرتکب چنین تخلفاتی شوند، توضیح داد: «زمانی که اطلاعات گوشی‌ها در سامانه گمرک به ثبت می‌رسد و وارداتی که انجام می‌شود خلاف مدلی است که در سامانه گمرک به ثبت رسیده گمرک این موضوع را به ما اعلام می‌کند و ما استعلام IMEI را غیرقابل قبول اعلام می‌کنیم، چرا که ممکن است به عنوان مثال این کدها برای آیفون ۵ ثبت شده باشند اما در نهایت محصولی که وارد کشور می‌شود آیفون ۸ یا ۱۰ باشد. ما این موضوع را به مصرف‌کننده نهایی اعلام می‌کنیم و برهمین اساس نباید خرید این گوشی‌ها صورت گیرد.»

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. علی

    این طرح به نظرم عالیه جلوی واردات یه سری دلال و تاجر بی مقدار رو میگیره و تخلفات از جمله دزدی تلفن همراه رو بهتر میشه پیگیری کرد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه