آیفون X بعدی با قیمت کمتری وارد بازار می‌شود

۱۹ شهریور ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آیفون ۱۰

هزینه تولید آیفون X  چیزی نزدیک به ۴۰۰ دلار بود. این هزینه هم بخاطر اجزای تشکیل‌دهنده‌اش است. از بخش‌های داخلی می‌شود به پنل ۵.۸ اینچی OLED اشاره کرد که توسط سامسونگ ساخته می‌شود، و کیت دوربین TrueDepth که استفاده از فناوری Face ID را برای اولین‌بار روی این گوشی فعال و ممکن کرده است. درنتیجه قیمت آیفون X  از محصولات قبلی آیفون مثل آیفون ۸ یا ۸ پلاس بالاتر رفت و به ۹۹۹دلار رسید.

اما نسخه بعدی گوشی‌هایی با پنل OLED که اپل می‌خواهد به بازار بدهد طوری طراحی شده که از لحاظ قیمت ارزان‌تر تمام شود چون هزینه‌های اجزای تشکیل‌دهنده و سر هم کردن آنها به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. تا الان چیزی که مشخص شده این است که نسخه بعدی گوشی‌ آیفون که سال ۲۰۱۸ به بازار می‌آید چه ظاهری خواهد داشت. آیفون x صفحه نمایش ۵.۸ اینچی OLED  سامسونگ داشت و صفحه نمایش آیفون ۹، آن طور که شنیده شده، ۶.۱ اینچی LCD است. و حالا آیفون Xs پلاس یا هر اسم دیگری که اپل رویش خواهد گذاشت صفحه OLED بزرگ ۶.۴۵ اینچی دارد که احتمالش می‌رود توسط LG تامین شود.

بنظر می‌رسد که آیفون Xs از هر دو گوشی که اپل قبل از آن به بازار داده یعنی آیفون ۹ و آیفون x ارزان‌تر باشد چون اپل تصمیم گرفته هزینه‌ها را کاهش دهد. حتی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این تبدیل به ارزان‌ترین گوشی میان تلفن‌های همراه اپل شود. اگر چه با توجه به صفحه OLED و بقیه مسائل هنوز باور این موضوع برایمان سخت است. اگر واقعا این گوشی با قیمت ارزان به بازار بیاید رقیب مدل ارزان‌تر آیفون ۹ می‌شود که فقط یک دوربین دارد.

با آمدن آیفون X به بازار خریداران اپل نشان دادند که نمی‌توانند قیمت‌های بالاتر را به راحتی هضم کنند. در حالی که مدیرعامل اپل از فروش آیفون X اظهار رضایت کرده بود اما تحلیلگران فروش‌اش را در مقایسه با گوشی‌های قبلی به دلیل قیمت بالایش کمتر ارزیابی کردند.

منبع: PHONEARENA

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. محمدرضا

    خانم نصرالهی آیفون ۹ هنوز معرفی نشده…
    اصلاح کنید لطفا!
    با تچکر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه