آیوفیت، کفشی که مثل یک مربی ورزشی عمل می‌کند

۱۹ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کفش ورزشی جدیدی تولید شده که به ارتقای کیفیت تمرین‌های ورزشکاران، بهبود عملکردها و کاهش آسیبها کمک می‌کند.

این کفش که «آیوفیت» (IoFIT) نام دارد، در واقع یک گجت پوشیدنی هوشمند است که توسط شرکت Salted Venture طراحی شده است. این شرکت یک استارتاپ است که توسط سامسونگ پشتیبانی می‌شود.

آیوفیت مجهز به چند حسگر حساس به فشار و یک اپلیکیشن مربیگری ورزشی است.

ورزشکاران و کسانی که با دستگاه تمرین می‌کنند، به‌خوبی می‌دانند که تعادل داشتن و صحیح انجام دادن حرکات ورزشی تا چه اندازه اهمیت دارد. چون انجام اشتباه حرکت‌ها ممکن است آسیب‌های جدی و شدیدی به استخوان‌ها و ماهیچه‌ها وارد کند.

داشتن بر اساس همین تفکر طراحی شده و درست مانند یک مربی حرفه‌ای عمل می‌کند.

آیوفیت مجهز به چند حسگر حساس به فشار و یک اپلیکیشن مربیگری ورزشی است. این کفش هوشمند با کمک تکنولوژی‌ حسگر، تمامی اطلاعات مربوط به تعادل، حالت فیزیکی، نحوه‌ی انجام تمرین‌های ورزشی و وزن ورزشکار را ثبت و پیگیری می‌کند؛ سپس با ارجاع به این اطلاعات به ورزشکار کمک می‌کند تا کیفیت تمرین‌ها و حرکات اندام‌اش را، به خصوص هنگام تمرین با وزنه‌ها، دویدن یا بازی گلف، افزایش بدهد، درست بایستد و فشار مساوی را به پاهایش منتقل کند.

آیوفیت مجهز به اپلییکیشن است و وقتی ورزشکار این کفش را می‌پوشد، می‌تواند نحوه‌ی انجام تمرین‌ها و تاثیر این حرکات را روی نمایشگر دستگاه هوشمند خودش ببیند.

علاوه بر موارد مذکور، آیوفیت یک مربی و تحلیلگر حرکات هم هست. این گجت هوشمند، ویدیوهایی از تمرین‌های ورزشکار را ذخیره می‌کند و ضمن تحلیل و مقایسه‌ی آن‌ها، بازخورد و توصیه‌های تخصصی ارایه می‌دهد.

IOFIT_smart-shoes-samsung

این کفش هوشمند با کمک تکنولوژی‌ حسگر، تمامی اطلاعات مربوط به تعادل، حالت فیزیکی، نحوه‌ی انجام تمرین‌های ورزشی و وزن ورزشکار را ثبت و پیگیری می‌کند.

کفش ورزشی آیوفیت به عنوان یک گجت پوشیدنی هوشمند هفته‌ی آینده در کنفرانس جهانی موبایل MWC 2016 در بارسلونا معرفی خواهد شد.

منبع: UberGizmo و Digital Trends و Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه