ابتکار در مصاحبه با گاردین: با رفع تحریم، فناوری‌های جدید به کمک محیط‌زیست ایران می‌آیند

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس سازمان محیط‌زیست در گفتگویی با روزنامه‌ی گاردین از آسیبی که سال‌ها تحریم به محیط‌زیست ایران زد می‌گوید. او امیدوار است اکنون که تحریم‌ها رفع شده، با ورود فناوری‌های جدید وضعیت محیط‌زیست ایران هم بهتر شود.

معصومه ابتکار در گفتگویی که روز گذشته با روزنامه‌ی گاردین داشت، از شرایط پس از تحریم و شروع عصری جدید در ایران گفت. او در این گفتگو عموما درباره‌ی رابطه‌ی ایران با کشورهای اروپایی، آمریکایی و اوضاع خاورمیانه سخن گفت. بعلاوه اشاره کرد که سال‌ها تحریم، تاثیری بسیار منفی روی اقتصاد کشور داشته است. او محیط‌زیست ایران را هم یکی از قربانیان تحریم دانسته است.

ابتکار به خبرنگار گاردین این‌طور گفت: «[تحریم] از جنبه‌های مختلف خسارات زیادی وارد کرد. به خصوص از نظر فناوری‌هایی که ما در زمینه‌هایی مثل حفاظت و نگهداری از منابع آبی، استفاده‌ی صحیح از آب، بخش کشاورزی پایدار، حفاظت از رودخانه‌ها، تالاب‌ها و دریاچه‌ها نیاز داشتیم.»

روزنامه‌ی گاردین این‌طور نوشته که ایران نیز مثل دیگر کشورهای منطقه، در بحران کم‌آبی به سر می‌برد. به همین دلیل دولت حسن روحانی بودجه‌ای ملی را به مقابله با این مشکل اختصاص داده است. بعلاوه‌ی اینکه خانم ابتکار در کنفرانس تغییر اقلیم پاریس شرکت کرد و برنامه‌‌ای برای کاهش گازهای گلخانه‌ای که از ایران منتشر می‌شوند، ارائه داد.

خانم ابتکار این‌طور ادامه داد: «ما علاوه بر نیاز به فناوری‌های جدید در پالایشگاه‌ها برای تولید سوخت‌های با کیفیت‌، در بخش خودروسازی‌ هم فناوری نوین می‌خواهیم. شهری مثل تهران پنج میلیون خودروی شخصی و موتورسیکلت دارد که بسیاری از آن‌ها فرسوده هستند. آن‌ها باید با وسایل نقلیه‌ی مدرن جایگزین شوند.»

دیروز شرکت آلمانی دایملر، قراردادی برای بازگشت دوباره به بازار ایران امضا کرد. این شرکت پیشتر در ساخت کامیون با ایران همکاری داشت و ۶ سال بود که به علت اعمال تحریم،‌ ایران را ترک کرده بود. به نظر می‌رسد که پس از تحریم دیگر خودروسازان اروپایی مثل رنو و پژو که سابقه‌ی همکاری طولانی با ایران داشتند به این کشور بازگردند.

منبع: TheGuardian

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar امیر

    به به
    همه چی با رفع تحریم ها حل خواهد شد. مملکت گل و بلبل میشه

  2. Avatar ابوذر

    محیط زیست کشور ما تهران و مشهد و اصفهان نیست
    جنگل گلستان
    صحرا و کویر های مرکزی
    هامون و ارومیه و گاو خونی

    مشکل محیط زیست کشور فن آوری و تحریم نیست خانم ابتکار
    مشکلش نبود مدیریت صحیح است

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه