[ویدیو] اتاقی که اینترنت از آن‌جا جهانی شد

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

برای‌تان جالب نیست بدانید اینترنت برای اولین بار در کجا آغاز به کار کرد و اولین کامپیوتری که انسان از طریق آن به اینترنت متصل شد کجا بود و به چه شکل کار می‌کرد؟

در این ویدیو به اتاقی می‌رویم که اینترنت اولین‌بار از آنجا و در سال ۱۹۶۹ فعالیت خودش را آغاز کرد. این ویدیو بخشی از یک فیلم مستند است.

ورنر هرتسوک کارگردان مطرح آلمانی و از مهره‌های شاخص موج نوی سینمای آلمان مستندی درباره تکنولوژی به نام Lo and Behold: Reveries of the Connected World ساخته که مجموعه‌ای از مفاهیم شامل تاریخ، قدرت، اهداف و آینده تکنولوژی را می‌کاود. این مستند با بخشی درباره سرچشمه اینترنت آغاز می‌شود. در این بخش با مستندساز به مکانی قدم می‌گذاریم که سرچشمه‌ اینترنت است. جایی که همه این جهان وسیع مجازی از آن آغاز شد.

به دیدن ماشینی می‌رویم که اولین قطعه از تجهیزات اینترنت در آن جای دارند. دانشمندانی که در حوزه اینترنت پیش‌گام بودند در همین راهروها و اتاق‌ها کار می‌کردند و کامپیوتری که در تصاویر خواهید دید را ساختند. کامپیوتر کوچکی که بسیار سفت و سخت ساخته شده است و بیشتر شبیه ابزار نظامی است تا بتواند برای سال‌ها دوام بیاورد. درون ماشین هم عجیب و غریب است. بوی قدیمی آن، مودم‌ها، CPU، حافظه و باقی اجزا برای کار کردن یک کامپیوتر که برای سال‌ها اولین منبع اینترنت بود. اینجا همان جایی است که اولین پیام‌ها در اینترنت از طریق آن ارسال شدند. اگر علاقه‌مندید با سرچشمه اینترنت آشنا شوید دیدن این ویدیو را از دست ندهید.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar پژمان

    Cool.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه