احتمال طراحی جدید برای کلیدهای کنترل در اندروید N

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

کلیدهای کنترل در اندروید مدتی‌ست که دست‌نخورده باقی مانده و هیچ تغییری در طراحی آن‌ها لحاظ نشده است. اما احتمالا امسال قرار است در نسخه‌ی جدید اندروید موسوم به اندروید N این تغییرات به‌صورت کامل اعمال شوند. البته قرار نیست شکل‌های آشنای مربع، دایره و مثلث تغییر کنند یا به محلی دیگر منتقل شوند. اگر شایعات صحت داشته باشند، تنها ظاهر این کلیدهای مجازی کمی متفاوت از چند نسخه‌ی پیشین خواهد بود.

از آن‌ جا که منبع انتشار این اطلاعات تقریبا قابل اعتماد است و به‌خصوص بر مبنای شایعات پیشین می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که شکل کلیدهای کنترل در اندروید N تقریبا چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد بود:

android-n-5-720x720

کلید Home در طراحی جدید بعد از چند ثانیه نگه داشتن حالت انیمیشینی به خود گرفته و به‌دنبال این فرمان برنامه‌ی Google Now On Tap بالا می‌آید. ظاهرا رنگ‌های مختلف از اطراف کلید Home خارج شده و به‌شکل آیکون‌های برنامه‌های در حال اجرا درمی‌آیند تا دسترسی به آن‌ها را آسان کنند.

کلید Home در طراحی جدید بعد از چند ثانیه نگه داشتن حالت انیمیشینی به خود گرفته و به‌دنبال این فرمان برنامه‌ی Google Now On Tap بالا می‌آید.

البته این توصیف هم نمی‌تواند کاری کند که دقیقا متوجه شویم قرار است چه اتفاقی بیفتد. فعلا در همین حد می‌دانیم که با کار کردن با کلیدهای کنترل می‌توانیم حالت‌های انیمیشینی را در اجرای فرمان‌ها داشته باشیم.

در نظر داشته باشید این تصویر هم تنها شبیه‌سازی‌ای است که بر مبنای شایعات و از روی حدس و گمان ساخته شده و این‌طور نیست که از منبع اصلی درز کرده باشد. هنوز حتی معلوم نیست آیا همه‌ی نکسوس‌ها به‌روزرسانی کلیدهای کنترل را دریافت می‌کنند یا این تغییرات منحصر به نکسوس‌های سال ۲۰۱۶ است.

اما از آن‌جا که سازندگان دستگاه‌های اندرویدی معمولا تلاش نمی‌کنند تک‌تک جزییات این سیستم‌عامل را با همه‌ی مشخصات روی دستگاه‌های خود پیاده کنند، نباید انتظار داشته باشیم که طراحی این قابلیت را دقیقا به همین شکل در گوشی هوشمند یا تبلت‌هایی غیر از برند نکسوس ببینیم.

هنوز هم احتمال دارد که طرح این کلیدها نهایی نشده باشد و به همین ترتیب حتی شاید به‌زودی خبر تغییرات متنوع و بیش‌تری را در این مورد بشنویم. یک احتمال ضعیف دیگر هم وجود دارد که این طرح در مراحل ابتدایی بوده و اصلا به مرحله‌ی اجرا نرسد. اما احتمال قوی‌تر این است که در اندروید N کلیدهای کنترل جدید را ببینیم.

منابع: Digital Trends , GSM Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه