معرفی رسته‌ی آلات موسیقی (احساسات خود را بنوازید)

۲۰ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه

بعضی‌ها معتقدند که موسیقی زبان مشترکی است برای بیان احساسات آدمی. چه به این جمله معتقد باشیم یا نه، احتمالا وقت‌هایی پیش آمده که هرکدام از ما نیاز به آموختن و نواختن ساز را در خود احساس کرده‌ایم. وقتی پای این نیاز به زندگی‌مان باز می‌شود، خریدن ساز به یکی از دغدغه‌های اصلی تبدیل می‌شود. این دغدغه وقتی جدی‌تر می‌شود که با توجه به گستردگی برندها و مهرهای مختلف به مرجعی برای نقد، بررسی و مقایسه‌ی سازها نیاز پیدا می‌کنیم. دیجی‌کالا با در نظر گرفتن این نیاز، گروه آلات موسیقی را راه‌اندازی کرد تا همه‌ی آن‌هایی که نیاز به خریدن ساز مورد علاقه‌شان را دارند، بتوانند از میان مطرح‌ترین برندها ساز مناسب‌شان را انتخاب کنند. انتخابی که می‌توانند از کیفیت، اصالت و خدمات پس از فروش آن مطمئن باشند. در گروه آلات موسیقی؛ سازهای کلاویه‌ای، زهی آرشه‌ای، بادی، کوبه‌ای و انواع گیتار به فروش می‌‌رسند. در این گروه هم می‌توانید با خواندن توضیح تخصصی مربوط به هر ساز، از درجه‌ی کیفیت، آماتور یا حرفه‌ای بودن آن و مشخصات فنی‌اش مطلع شوید و با اطلاعات کامل، ساز مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و هم در بخش نمونه‌های صوتی صدای ساز انتخابی‌تان را بشنوید. در گروه آلات موسیقی علاوه بر سازها،‌ لوازم جانبی تخصصی مربوط به سازهای مختلف هم به فروش می‌رسد. در این صفحات می‌توانید به اختصار با تنوع سازهایی که در گروه آلات موسیقی به فروش می‌رسند و ویژگی‌های یک ساز منحصر‌به فرد آشنا شوید.

Music_Kubeiiهنگ درام متال ساندز مدل Zenko Akebono

سازی از شرق دور

در اوایل سال ۲۰۰۰ دو مبتکر اروپایی به نام‌های «سابینا اسشارر» و «فلیکس روهنر» در شهر برن سوئیس، سازی به نام «هنگ‌درام» ساختند. ایده‌ی اولیه‌ی این ساز از ترکیب زایلوفون و طبلی فلزی گرفته شده است. هنگ‌درام در رده‌بندی سازهای خودصدا یا ایدوفون قرار می‌گیرد. در ساز‌های خودصدا مانند زایلوفون، ماوینبا و وایبرافون، صوت و فرکانس از ارتعاش بدنه‌‌ی ساز تولید می‌شود و با ساز‌های پوستی متفاوت است که از ارتعاش پوست و تشدید آن در کاسه‌ی ساز شکل می‌گیرد. این ساز به دلیل صدایی خلسه‌گونه و عرفانی، خیلی زود طرفداران بسیاری را در سراسر دنیا به خود جلب کرد.

تنوع بی نظری از سازهای موسیقی را می‏‌توانید در بخش فرهنگ و هنر فروشگاه اینترنتی دیجی‏‌کالا پیدا کنید. 

هنگ‌درام از دو نیم پوسته‌ی فولادی تشکیل ‌شده و شکلی شبیه به بشقاب‌پرنده را در ذهن تداعی می‌کند. این ساز خیلی زود جای خود را میان نوازندگان کوبه‌ای در گروه‌ها و ارکستر‌های موسیقی باز کرد و امروزه بعد از گذشت ۱۵ سال از تولید این ساز، انواع و اقسام گوناگون آن با کوک‌هایی متفاوت ساخته شده است. یکی از تولیدکنندگان موفق و خلاق در تولید این ساز، کمپانی فرانسوی «Metal sounds» است که این ساز را در مدل‌های مختلف و کوک‌های متنوع طراحی و عرضه کرده است. یکی از تولیدات موفق و پرفروش کمپانی متال ساندز سری«Zenko» است. سری Zenko با محتوای هارمونیک صحیح، صدای صاف و بسیار ملودیک برای موسیقی مدیتیشن تولید شده که نتیجه‌ی یک برنامه‌ی تحقیق و توسعه‌ی طولانی با همکاری دانشمندان و کارشناسان صنعت فلز به رهبری گروه Metal sounds است. سری Zenko در ۸ کوک و گام مختلف طراحی و تولید شده است. کوک در نظرگرفته ‌شده برای این ساز، گام ژاپنی پنج نتی آکبونو است. این گام یک گام پنج نتی مینور است که مثل یک گام پنتاتونیک ماژور فواصل چهارم و ششم آن حذف می‌شود. مدل «Akebono» یا همان «Zen03» دارای توانایی اجرای ۹ نت در دو اکتاو است. با این مدل نوازنده قادر است در گام آکبونو یا دومینور طبیعی از سل اکتاو سوم تا نت می بمل اکتاو پنجم بنوازد. بم‌ترین نت در این مدل G اکتاو سوم است که در وسط این ساز قرارگرفته و ۸ نت دیگر در کنار این ساز قرار دارند. هنگ درام Akebon می‌تواند آکورد‌های دومینور، لابمل ماژور را به‌صورت آکورد کامل با فواصل سوم اجرا کند. این ساز از فولاد ضدزنگ باروکشی از برنج ساخته ‌و پرداخته شده است و مناسب‌ترین ساز برای اجرای موسیقی مدیتیشن و شرق آسیا است.

Music_Arsheویولن آکوستیک اشترونال مدل ۳۳۷W

هر فرد علاقه‌مند به موسیقی کلاسیک کافی‌‌ست یک‌بار قطعات «چهارفصل» اثر ویوالدی را شنیده باشد تا شیفته‌ی ویولن شود. در زیرگروه سازهای زهی آرشه‌ای دیجی‌کالا علاوه بر ویولن که کوچک‌ترین ساز این گروه است، ویولن‌سل، ویولن آلتو و کنترباس که بزرگترین و بم‌ترین عضو گروه سازهای زهی آرشه‌ای است به فروش می‌رسد. در دیجی‌کالا مدل‌های مختلفی از این سازها که توسط سازنده‌های مطرحی مانند استگ، اشترونال، هافنر، رودریش پزولد و… ساخته‌شده‌اند، هم برای کسانی که می‌خواهند شروع به یادگیری کنند و هم برای نوازندگان حرفه‌ای موجود هستند تا دست‌تان برای انتخاب باز باشد.

Music_Badiسازدهنی دیاتونیک هونر مدل Marine Band Deluxe

اگر به تازگی می‌خواهید شروع به یادگیری سازهای دهنی کنید، مدل‌های دیاتونیک برای شما مناسب‌اند.
در گروه سازهای بادی دیجی‌کالا، سازهای بادی چوبی، بادی برنجی، ملودیکا و ساز دهنی به فروش می‌رسند. سازهای بادی چوبی شامل فلوت ریکوردر، فلوت کلیددار، ساکسیفون، کلارینت و ابوا هستند. سازهای بادی برنجی شامل ترومپت و ترومبون و ملودیکاها شامل ملودیکاهای ۲۶ کلید، ۳۲ کلید و ۳۷ کلید و در نهایت انواع ساز‌دهنی. این گروه از سازها با توجه به وسعت و محدوده‌ی خاصی که پوشش می‌دهند در سه مدل کروماتیک، دیاتونیک و ترمولو دسته بندی می‌شوند.

‍‌‌

Music_Guitarگیتار الکتریک فندر مدل Telecaster MN

در زیرگروه گیتار در سایت دیجی‌کالا، گیتارهای آکوستیک، الکتریک، کلاسیک، فلامنکو، الکتروکلاسیک، الکتروآکوستیک، باس و سایر سازهای زهی مضرابی از جمله ماندولین و عود وجود دارند. سازهای موجود از مطرح‌ترین برندها مانند فندر، یاماها، استک، آیبانز و… انتخاب شده‌اند.

Music_Klavieriپیانو دیجیتال یاماها مدل CVP-709

وجود یک پیانوی زیبا و کلاسیک در خانه‌ای که امکان نواختن این ساز دوست‌داشتنی در آن وجود دارد، هرکسی را سر ذوق می‌آورد. لذت نواختن پیانو وقتی دو چندان می‌شود که سازتان صدای با‌کیفیتی داشته باشد. بنابراین هنگام خرید این ساز  باید به این فاکتور توجه کنید. در گروه سازهای دیجی‌کالا می‌توانید انواع پیانو‌های مناسب برای افراد آماتور یا حرفه‌ای را با بالاترین کیفیت صدا انتخاب کنید. در رده‌ی سازهای کلاویه‌ای علاوه بر پیانو دیجیتال، سازهای ارگ و کیبورد هم به فروش می‌رسند. در این زیرگروه می‌توانید سازهایی از مطرح‌ترین برندها مثل یاماها، کاسیو، رولند، کرگ، کورزویل و غیره انتخاب کنید؛ سازهایی با کیفیت صدای بالا و بازه‌ی قیمتی گسترده که امکان خرید را برای هرکسی فراهم می‌کند.

‌‌‌‌‌‌‌

سازی برای همه ی خواسته‌ها

پیانوی دیجیتال «CVP-709» را باید پادشاه سری CVP یاماها معرفی کرد. برای اولین بار در این سری CVP-709 صدای دو پیانوی گرند فول کنسرت جهانی را در خود جای داده است. صدای این پیانو حاصل سمپلینگ قدرتمندی از گرند پیانوی کنسرتی برتر یاماها یعنی مدل CFX و گرند پیانوی افسانه‌ای بوزندورفر است. سه فاکتور کلیدی پیانو یعنی صدا، تاچ و پدال‌ها در این ساز طوری با هم هماهنگ شده‌اند که از همان اولین نتی که اجرا می‌کنید، حس نواختن با یک پیانوی گرند کنسرتی به شما منتقل شود. CVP-709 از ۸۸ کلاویه‌ی Natural Wood X با جنس چوب طبیعی، روکش عاج مصنوعی و مکانیزم Escapement بهره می‌برد. برای اولین بار در عالم پیانوهای دیجیتال، یاماها CVP-709 را، به کلاویه‌هایی چکشی با وزن درجه‌بندی شده‌ی خطی مجهز کرده است. به این ترتیب هر کدام از کلاویه‌های CVP-709 دقیقا مثل یک پیانوی آکوستیک واقعی وزن مختص به خود را دارند که از سمت نت‌های زیر به سمت نت‌های بم رفته‌رفته سنگین‌تر می‌شوند. با در اختیار داشتن CVP-709 می‌توانید صدای ساز دلخواه‌تان را از میان بیش از هزار و هفتصد صدای فوق ‌طبیعی مختلف انتخاب کنید. در این مدل صداهای Super Articulation یاماها که قادر هستند خصوصیات خاص سازهای غیر‌کلاویه‌ای را به دقت بازسازی کنند، با مجموعه‌ی جدیدی از صداهای Super Articulation 2 و VRM تکمیل شده‌اند. صداهای SA2 به‌صورت خودکار نوانس‌های ظریف و منحصر به‌فرد هر ساز را به اجرا می‌افزایند و صداهای VRM حالت‌های مختلف سیم‌ها را با اجرای هر نت برای تمام ۸۸ کلاویه از نو محاسبه می‌کنند. با CVP-709 قادر خواهید بود آهنگ‌های محبوب‌تان را به کمک آکومپانیمان‌هایی (ریتم همراهی‌کننده) با تنظیم حرفه‌ای تمرین و اجرا کنید. ریتم‌های همراهی‌کننده با افزودن دسته‌هایی از نوازندگان مجازی در گستره‌ی متنوعی از سبک‌ها، اجرای شما را زیبا و زیباتر خواهند کرد. وجود صدها آکومپانیمان و افکت آماده از ویژگی‌های خوب این مدل است.

با اتصال یک میکروفون و به کمک نمایش‌دهنده‌ی ترانه بر صفحه‌ی نمایش CVP-709 شما می‌توانید همراه با نواختن پیانو خوانندگی کنید. خروجی ویدیوی CVP-709 اجازه می‌دهد متن ترانه را روی یک مانیتور یا تلویزیون بزرگ نمایش دهید تا وقتی در یک جمع هستید، همه بتوانند شما را همراهی کنند. همچنین می‌توانید با استفاده از همخوانان مجازی به صدای‌تان هارمونی‌هایی باشکوه اضافه کنید. با استفاده از ضبط کننده‌ی دیجیتال ۱۶ ترک، می‌توانید با پیانو‌تان آهنگ تنظیم کنید یا اجرای خود را به ‌صورت یک فایل صوتی با فرمت Wave یا MP3 مستقیما روی یک فلش‌مموری USB ضبط کنید. کاربری صفحه‌ی ‌نمایش رنگی لمسی CVP-709 بسیار آسان است و استفاده از محدوده‌ی وسیعی از عملکردهای مختلف را به کاری ساده و سریع تبدیل می‌کند. همچنین می‌توانید آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ خود را به صورت بی‌سیم یا باسیم به CVP-709 متصل کنید و به ‌سادگی موسیقی‌هایی را که می‌سازید با دوستان خود به اشتراک بگذارید. (باید دانگل وایرلس یا کابل متناسب جداگانه تهیه شود)

Music_Saz

علاوه‌بر تمام این امکانات و قابلیت‌های بی‌شمار دیگر CVP-709  می‌تواند مربی آموزشی شما باشد و تمرین‌های طبقه‌بندی‌شده، روش‌های صحیح انگشت‌گذاری و صدها نکته‌ی دیگر را به شما بیاموزد. این همه امکانات تعاملی جذاب برای اجرا و ساخت موسیقی در کنار حس عالی نواختن یک پیانوی گرند کنسرتی و قابلیت‌های آموزشی، پیانوی دیجیتال CVP-709 یاماها را چه برای نوازندگان مبتدی و چه برای حرفه‌ای‌ها به سازی فوق‌العاده لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

در بخش آلات موسیقی دیجی‌‏کالا می توانید انواع لوازم صدابرداری، پخش و تجهیزات جانبی حرفه‏ای مورد نیاز یک موزیسین را پیدا کنید

Music_Accessoriesهر نوازنده‌ای برای استفاده بهتر و راحت‌تر از سازش به تعدادی لوازم جانبی احتیاج دارد. در گروه آلات موسیقی و زیرگروه لوازم جانبی به این موضوع توجه شده است و انواع میکروفون‌های حرفه‌ای بی‌سیم و باسیم، آمپلی‌فایر و افکت گیتار، مترونوم و تیونر رطوبت سنج، سیم انواع سازها، کیس و کاور گیتار و دف در، به فروش می‌رسند. در کنار این لوازم می‌توانید وسایلی مثل استند، پایه، زیر‌پایی و هر وسیله جانبی دیگری را که یک نوازده به آن نیاز پیدا می‌کند، به راحتی بخرید.

Download_PDF

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه