خودروهای وارداتی باید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان شوند!

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
وارداتی

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو از کاهش نرخ خودروهای وارداتی خبر داد. او با اشاره به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ضرورت بازگشت تعرفه واردات به نرخ‌های دی‌ سال ۹۵ گفت: با این تصمیم نرخ خودروهای وارداتی ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت.

میثم رضایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به جلسه امروز با رئیس شعبه سوم دیوان عدالت اداری گفت: آنچه در رای صادر شده بدیهی و آشکار است، دولت و گمرک موظف هستند عوارض ورود خودرو را به کشور طبق تعرفه های مصوبه قبلی(دی سال ۹۵) بازگردانند.

بیشتر بخوانید: رنو تالیسمان و کولئوس باز هم گران شدند!

او در عین حال رای دیوان را موقت دانست و گفت: از آنجا که ابطال مصوبه هیئت مصوبه وزیران در صلاحیت هیئت عمومی دیوان است، باید تا زمان صدور رای نهایی در این هیئت صبر کرد اما تا زمان صدور دستور نهایی نیز این رای قابل اجراست و باید دولت برای کاهش تعرفه ها به قبل از تصمیم اخیرش، به این رای تمکین کند.

خودرو وارداتی

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با یادآوری این که علاوه بر دیوان عدالت، نمایندگان مجلس در کمیسیون اصل ۹۰ هم پیگیر موضوع هستند گفت: حدود ۲۲۰ نفر از نمایندگان مردم به قید دو فوریت خواستار کاهش تعرفه واردات به منظور کاهش آثار تورم زای آن در کشور هستند که این دو اقدام موازی می تواند بازار خودروی کشور را نسبی سامان دهد و از افزایش بی محابای قیمت ها در هر دو حوزه خودروهای وارداتی و حتی داخلی جلوگیری کند.

ضایی تصریح کرد: آخرین تصمیم هیئت وزیران مبنی بر افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تعرفه واردات خودروهای بنزینی و ۵۰ درصدی خودروهای هیبریدی، نرخ برخی محصولات تا ۶۰ درصد افزایش یافت. به گفته رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو مصوبه دیوان عدالت فقط نرخ تعرفه ها را شامل می شود و تاثیری درباره ضوابطی چون غیرمجاز بودن واردات خودروهای با قیمت بیش از ۴۰ هزار دلار و حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی ندارد.

به نظر شما، تا چه حد می توان به کاهش قیمت خودروهای وارداتی آن هم بین ۳۰ تا ۴۰ درصد امیدوار بود؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar منصور

    همه این بازی ها بخاطر اینه که وارد کننده ها خودشون هستن و سود به جیب خودشون میره. دودش هم تو ریه های ما

  2. Avatar AAJI

    هههههه واقعا که معلوم نیست میخوان چیکار کنن فقط ماییم که برای هوای الوده قرار بمیریم

  3. Avatar پويا

    سود اصلی رو وارد کننده میبره و ضرر اصلی رو مردم!! چون وارد کننده جنسو ارزون میخره و انبار میکنه بعد چند ماه که حکم رد شد گرون تر میفروشه متاسفم واسه مسولین

  4. Avatar خسته

    این هم یک نمایش هست. مشخصه که بعد چند ماه شکایت رد میشه ولی وارد کننده محموله خود را با گمرک پایین وارد می کنه میزاره تو انبار با قیمت بالا میفروشه ! مطمئن باشید همیشه آخرش بازنده مردمند.

  5. Avatar EA

    چه جالب، اول قیمت رو ۱۰۰ درصد افزایش میدن بعد ۴۰ درصد کمش میکنن!!!!! واقعا دست مریزاد
    خنده داره…

    1. Avatar reza

      کی قیمت صددرصد بردن بالا بکید ما هم بدونیم بعد اصلا شما متن خوندید نظر دادید فکر کنم گفته امیدوارید که این اتفاق میفته یا نه بعد جواب یکی دیگه از دوستان اره تاثیر داره بیارنش پایین و در اخر خیلی احتمال کم کردن تعرفه پایین ولی احتمالش هست اینجا کشور اعجایبه

  6. Avatar رضا

    بسیار تاثیر کمی داره متاسفم که این تصمیم های بدون کارشناسی شده گرفته میشه این تعرفه ها روی خودرو داخل هم تاثیر میگذاره.

  7. Avatar حسین

    به نظر من این مصوبهء دیوان عدالت با احتمال خیلی زیاد اجرایی نخواهد شد.

  8. Avatar کاوه جمشیدی

    به نظر شما، تا چه حد می توان به کاهش قیمت خودروهای وارداتی آن هم بین ۳۰ تا ۴۰ درصد امیدوار بود؟

    پاسخ: هیچ

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه