استفاده از مرورگر کروم در موبایل با یک دست ممکن می‌شود

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوشی‌های هوشمند روز به روز بزرگ تر می‌شوند و سازندگان آن‌ها هم فکری به حال انگشتان ما نمی‌کنند؛ انگشتانی که باید از بالا تا پایین صفحه‌های نمایش بزرگ گوشی‌های ما کش بیایند تا بتوانیم گزینه‌ای را روی صفحه انتخاب کنیم. این موضوع هم باعث شده است تا بیشتر افراد با دو دست روی گوشی‌های‌شان کار کنند؛ مخصوصا که رابط کاربری بیشتر اپ‌ها، بالای صفحه است و انتخاب آن‌ها با همان دستی که گوشی را گرفته‌اید، بسیار سخت است. این موضوع، در اپ‌هایی که هر روزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، مثل «گوگل کروم»، بسیار مشهودتر است. می‌خواهید یک آدرس بنویسید، باید بالای صفحه را بزنید؛ می‌خواهید تب جدید باز کنید، باید به بالای صفحه رجوع کنید. با این حال، این موضوع ممکن است به زودی تغییر کند.

گوگل مشغول آزمایش نسخه‌ای از گوگل کروم برای اندروید است که رابط کاربری اصلی این مرورگر را به پایین صفحه می‌آورد. این تغییر بسیار ساده است، اما می‌تواند واقعا استفاده از اپ را راحت‌تر کند.

Chrome-Flags-1

وب‌سایت Android Police وجود این امکان را در جدیدترین نسخه‌ی توسعه‌دهندگان کروم پیدا کرده است. البته این امکان هنوز مشغول تست است و زمانی که تمام انتخاب‌ها به پایین صفحه می‌آید، جای‌اش بالای صفحه خالی می‌ماند. مایکروسافت سال‌ها است که در نسخه‌ی موبایل Internet Explorer و Edge تمام گزینه‌ها و کلیدها را در پایین صفحه قرار می‌دهد و اینکه کروم هم بخواهد به این استایل کوچ کند، عجیب به نظر نمی‌رسد.

نمی‌دانیم این تغییرات از چه زمانی اعمال خواهند شد و تا عرضه‌ی بروزرسانی‌های بعدی کروم صبر می‌کنیم.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar فرشاد

    خدایی این تغییراتو اعمال کنه عالی میشه بیچاره شدیم از بس ادرس بار بالای صفحه رو زدیم :))))

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه