استفاده از پوست دست، به عنوان تاچ‌پد ساعت هوشمند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از مشکلات ساعت‌های هوشمند، نمایشگر کوچک آن‌هاست. کوچک بودن نمایشگر ساعت‌های هوشمند بیشتر از اینکه در تماشای تصاویر اذیت کند، در لمس کردن آیکون‌های مختلف معضل ایجاد می‌کند. به خصوص کسانی که انگشتان بزرگی دارند، در لمس کردن آیکون‌های کوچک حسابی به مشکل می‌خورند. پژوهشگران دانشگاه «کارنگی ملون» برای حل این مشکل روی ایده‌ی جالبی کار می‌کنند. آن‌ها نوعی فناوری را آزمایش می‌کنند که با استفاده از آن، برای کنترل ساعت هوشمند لازم نیست حتما نمایشگر را لمس کنید. در عوض می‌توانید با لمس پوست دست خود، فرمان‌های لمسی را به ساعت منتقل کنید.

پروژه‌ی دانشگاه کارنگی، «اسکین ترک» (SkinTrack) نام دارد. فناوری بدین صورت عمل می‌کند که یک حلقه به دور انگشت اشاره‌ی خود قرار می‌دهید. این حلقه سیگنالی الکتریکی ساطع می‌کند که توسط ساعت هوشمند (مجهز به الکترودهای مخصوص) دریافت می‌شوند. اگر ساعت هوشمند را روی دست چپ می‌بندید، باید حلقه را دور انگشت اشاره‌ی دست راست قرار دهید.

این فناوری می‌تواند کمک خیلی زیادی به استفاده از ساعت‌های هوشمند بکند و تجربه‌ی کاربری آن‌ها را متحول کند. «گیرد لاپوت» یکی از دانشجویانی که روی این پروژه کار می‌کند می‌گوید که فناوری «اسکین ترک» ، می‌تواند با روش مثلث بندی بفهمد که انگشت شما دقیقا کجا قرار دارد. درست مثل برج‌های آنتن‌های گوشی‌های همراه که با روش مثلث بندی، می‌توانند مکان دقیق یک گوشی را پیدا کنند. اسکین ترک با دقت خیلی زیاد می‌تواند بفهمد که انگشت دارای حلقه، چه زمانی، کجای دست را لمس کرده است.

برای آزمایش این فناوری، پژوهشگران بازی «انگری بردز» را اجرا کردند و اسکین ترک در آن به طرز عجیبی دقیق عمل می‌کرد. پولات می‌گوید که انگشتتان را روی پوست دست مقابل قرار می‌دهید و آن را می‌کشید، پرنده‌ی بازی به سمت هدف نشانه می‌رود و وقتی انگشت را رها می‌کنید، پرنده مثل تیرکمان رها می‌شود.

این فناوری از حرکت‌هایی مثل لمس به چپ، راست، بالا و پایین پشتیبانی می‌کند. حتی مثلا می‌توان پوست دست را به صفحه کلید تبدیل کرد. یا مثلا تعیین کرد که وقتی حرف M را روی پوست دست می‌نویسید،‌ اپلیکیشن پخش موسیقی اجرا شود. این فناوری به چند سال کار بیشتر احتیاج دارد تا بتواند خیلی دقیق و بهینه باشد و در نتیجه به بازار راه پیدا کند.

منبع: MIT Technology Review

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه