۷۹ درصد از کاربران اپل میوزیک هنوز از آن استفاده می‌کنند

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

موسسه‌ی تحقیقاتی MusicWatch با تخصص در زمینه‌ی تحقیقات مربوط به موسیقی، اخیرا نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که روی ۵۰۰۰ نفر انجام شده بود.

شرکت اپل در بیانیه‌ای عنوان کرده که ۷۹ درصد از کاربرانی که برای «اپل میوزیک» (Apple Music) ثبت‌نام کرده‌اند، هنوز از این سرویس استفاده می‌کنند که این موضوع برخلاف نتایج نظرسنجی است.

 این نظرسنجی نشان می‌داد که سه‌چهارم کاربران iOS در ایالات متحده در مورد سرویس اپل میوزیک اطلاع داشتند، اما تنها ۱۱ درصد از آنها، از سرویس موسیقی اپل استفاده می‌کردند.

حدود ۴۸ درصد از آن شرکت‌کنندگانی که از اپل میوزیک استفاده می‌کردند، گفتند در حال حاضر از اپل میوزیک استفاده نمی‌کنند. البته ۶۴ درصد از کاربران فعلی اپل میوزیک گفتند که احتمال بسیار زیادی وجود دارد که پس از اتمام دوره‌ی سه ماهه‌ی آزمایشی همچنان به استفاده از این سرویس ادامه دهند. از سوی دیگر ۲۸ درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت داشتند، عنوان کردند که هم از «اسپاتیفای پریمیوم» (Spotify Premium) و هم از اپل میوزیک استفاده می‌کنند. تنها ۱۱ درصد از کاربران اسپاتیفای رایگان به طور هم‌زمان از سرویس موسیقی اپل استفاده می‌کنند. البته بدون آمار و ارقام دقیق از تعداد افرادی که از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند، درصدها بی‌معنی است و کمی هم مشکوک به نظر می‌رسد.

ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. در این میان، اپل هم چنین آمار و ارقامی را رده کرد و داده‌های آماری خود را ارایه کرده است. همچنین در بیانیه‌ای به وب‌سایت The Verge اپل اعلام کرده که ۷۹ درصد از افرادی که برای سرویس موسیقی اپل ثبت نام کرده‌اند، همچنان به استفاده از این سرویس ادامه می‌دهند.

به طور دقیق مشخص نیست که منظور اپل از “استفاده از این سرویس” چیست و می‌تواند معناهای متفاوتی داشته باشد؛ مثلا اینکه صرفا به موسیقی گوش می‌دهند یا اینکه گزینه‌ی تمدید اتوماتیک حساب را فعال نگاه می‌دارند. در هر صورت این رقم از آنچه که وب‌سایت MusicWatch گزارش داده بیشتر است؛ اگرچه ممکن است کمی هم غیرواقعی باشد.

منبع: PCMag

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه