استودیوی بازی‌سازی Lionhead تعطیل شد

۳ مرداد ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همان‌طور که از قبل مشخص شده بود، مایکروسافت قصد داشت استودیوی بازی‌سازی Lionhead را تعطیل کند. این اتفاق روز گذشته رخ داد و این استودیو به خاطره‌ها پیوست.

مایکروسافت سرانجام استودیوی Lionhead خالق بازی‌های Fable و Black & White را تعطیل کرد.

پس از توقف تولید بازی Fable: Legends، استودیوی بازی‌سازی Lionhead هم تعطیل شد. البته کارمندان این استودیو در سمت‌های مختلف به استودیوهای دیگر مایکروسافت منتقل خواهند شد.

مایکروسافت پس از تعطیل کردن این استودیو گفت:” در طول شش هفته‌ی گذشته تصمیم‌های مهمی درباره‌ی این استودیو گرفتیم. بسیاری از کارمندان Lionhead به استودیوهای دیگر ما می‌روند و خود استودیو هم تعطیل خواهد شد. ما از تمام اعضای این استودیو تشکر می‌کنیم، آن‌ها یکی از دلایلی بودند که ایکس باکس با موفقیت‌های زیادی مواجه شد.”

استودیوی بازی‌سازی Lionhead در سال ۱۹۹۶ توسط «پیتر مولینیو» (Peter Molyneux) تاسیس شد. مولینیو یکی از صاحب سبک‌های صنعت بازی‌های کامپیوتری به شمار می‌رود که عنوان‌های مختلفی مانند Black & White و Fable را خلق کرده. مایکروسافت این استودیو را در سال ۲۰۰۶ خرید.

پیتر مولینیو، بنیان‌گذار استودیوی Lionhead

پیتر مولینیو، بنیان‌گذار استودیوی Lionhead

البته مولینیو در سال ۲۰۱۲ از این استودیو جدا شد و استودیوی جدیدی به نام ۲۲Cans را تاسیس کرد. استودیوی بازی‌سازی Lionhead در چند سال گذشته مشغول ساخت بازی Fable: Legends بود. این عنوان نقش آفرینی قرار بود به صورت رایگان برای ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی عرضه شود.

هنوز مشخص نیست که آینده‌ی مجموعه بازی‌های Fable چه خواهد شد. امیدواریم که مایکروسافت استودیوی دیگری را برای ساخت دنباله‌ی این بازی در نظر داشته باشد.

‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه