اسنپ‌دراگون Wear 2100؛ تراشه‌ی جدید کوالکام برای گجت‌های پوشیدنی

۹ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کوالکام  تعداد زیادی تراشه برای گوشی‌های هوشمند ساخته و اساسا با این تراشه‌هایش معروف شده است اما این شرکت تمام تخم‌مرغ‌هایش را در یک سبد نمی‌گذارد و دست به تولید تراشه‌هایی برای گجت‌های پوشیدنی هم زده است.

زمستان سال گذشته اسنپ‌دراگون Wear 2100 برای ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند عرضه شد و حالا محصول بعدی کوالکام با نام Wear 1100 دامنه‌ی بیش‌تری از دستگاه‌ها را در برمی‌گیرد. این تراشه به‌جز ساعت و مج‌بند هوشمند به کار ابزارهای ساده‌تری مثل گام‌شمارها و دیگر گجت‌های سلامتی هم می‌آید.

تراشه‌ی کوالکام Wear 1100 علاوه‌بر این‌که به مودم LTE مجهز است، بلوتوث و وایفای هم دارد.

قبلا این‌طور برآورد می‌شد که گجت‌های پوشیدنی بازار خاص و محدودی دارند اما این‌روزها شاهد روند رو به رشد استقبال از این گجت‌ها هستیم. گزارش IDC از فروش گجت‌های پوشیدنی در سال گذشته رقم عجیب ۱۷۱ درصد را نشان می‌دهد. فروش این گجت‌ها از ۲۸.۸ میلیون دستگاه در دو سال گذشته به ۷۸.۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ رسیده است.

تراشه‌ی Wear 1100 علاوه‌بر این‌که به مودم LTE مجهز است، بلوتوث و وایفای هم دارد. همچنین این تراشه دارای یک پردازنده‌ی نرم‌افزاری برای برنامه‌هایی با پایه‌ی لینوکس است. کوالکام می‌گوید می‌توان از تراشه‌ی جدیدش در گجت‌های پوشیدنی متصل به شبکه استفاده کرد؛ مثلا گجت‌هایی که والدین برای اطلاع از موقعیت فرزندشان استفاده می‌کنند.

کوالکام اعلام کرده این تراشه در حال حاضر عرضه و فروخته می‌شود. به این‌ترتیب به‌زودی شاهد دستگاه‌هایی خواهیم بود که با این تراشه به بازار وارد می‌شوند.

منبع: CNET

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه