اسپیس ایکس موتور سفر به مریخ را تست کرد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اسپیس ایکس

اسپیس ایکس اولین تست روشن کردن موتور «راپتور» (Raptor) را انجام داد. این موتور سیستم پیشران قدرتمندی است که این شرکت می‌خواهد از آن برای بردن انسان به مریخ استفاده کند. ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس تصاویری از آزمایش این موتور را در توییتر منتشر کرد. یکی از تصاویر نشان می‌دهد که شعله‌های آتش از این موتور بیرون می‌زند.

ماسک تاکنون درباره مشخصات راپتور به طور مبهم سخن گفته، اما پس از آزمایش‌ها جزییات بیشتری از آن در توییتر منتشر کرد و اهداف تولید آن و فشار محفظه آن را تایید کرد. مدیر عامل اسپیس ایکس قبلا نشان داده بود که موتور راپتور ۲ میلیون و ۲۲۴ نیوتون نیروی پیشران فراهم می‌کند. این میزان نیرو تقریبا به اندازه موتورهای اصلی شاتل فضایی است. راپتور به جای نفت سفید از متان مایع استفاده خواهد کرد. موتورهای کامل راپتور مدتی پیش به تاسیسات آزمایش‌های اسپیس ایکس در تگزاس رسیدند. اما هنوز درباره تکنولوژی این موتور اطلاعات بسیار کمی داریم. از جمله اینکه چند تعداد از آن برای پرتاب فضاپیمای بین سیاره‌ای اسپیس ایکس استفاده خواهد شد.

هیچ تاریخ معینی برای ماموریت سرنشین‌دار اسپیس ایکس به مریخ وجود ندارد، اما ماسک بارها تکرار کرده که می‌ خواهد تا سال ۲۰۲۴ انسان را به سیاره سرخ بفرستد. این شرکت می‌خواهد طی مجموعه‌ای از ماموریت‌ها که از سال ۲۰۱۸ آغاز می‌شوند، راه را به مریخ باز کند. هدف از این ماموریت‌ها بردن ابزارها و تجهیزات لازم به سطح مریخ است.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه