اسکاتلند توانست انرژی یک روز کامل کشورش را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کشورهای معدودی در جهان این قابلیت را دارند که تمام نیاز یک روز کاملشان به انرژی را از طریق انرژی‌های تجدید‌پذیر برآورده کنند. حال کشور اسکاتلند هم به لیست این کشورها اضافه شده است. اوایل این هفته اسکاتلند در یک روز معادل ۱۰۶ درصد از نیاز خود به انرژی الکتریکی را از طریق توربین‌های بادی تامین کرد. این مقدار انرژی اصلا کم نیست و نشان می‌دهد در صورت توسعه این شیوه‌ها می‌توان بخش قابل توجهی از تقاضای انرژی در جهان را از طریق این نوع انرژی‌ها برآورده ساخت. در اروپا کشورهای مختلفی به این توانایی دست پیدا کرده‌اند. برای مثال پرتغال موفق شده نیازش به انرژی را در طول چهار روز از طریق انرژی‌های تجدید‌پذیر برآورده کند. هلند ۱۴۰ درصد و آلمان ۹۵ درصد از نیازشان را برای یک بازه کوتاه زمانی با انرژی تجدیدپذیر تامین کردند.

در این بین کاستاریکا هم رکورد جالبی دارد. این کشور توانسته برای ۷۵ روز کامل همه نیازش را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر برآورده کند. در حال حاضر کشورهای مختلفی در جهان تلاش می‌کنند جز کشورهای این لیست شوند و نیازشان به انرژی را از طریق منابع تجدیدپذیر تامین کنند.

اسکاتلند هدف خود را تامین ۵۰ درصد از انرژی الکتریکی از طریق منابع تجدیدپذیر قرار داده و به نظر می‌رسد به این هدف یک سال زودتر از برنامه تعیین شده دست یابد. احتمالا این کشور تا سال ۲۰۲۰ بتواند ۱۰۰ درصد انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند.

منبع: Ubergizmo


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar امیر

    وااااقعا چرا اییینهمه کویر سوزان داریم اما از صفحه های خورشیدی برای تولید برق استفاده نمیکنیم.چندمیلیارد دلار هزینه بره؟ از چهل میلیارد دلار بیشتر میخواد؟

    1. Avatar امیر

      دقیقا منم همین فکر را میکنم. شما فکر کنید هر خانه با یارانه دارای صفحات خورشیدی باشه. هم هزینه های شبکه برق کم میشه هم کولر ها میتونن تبدیل به گازی بشن که آب این عنصر گران بها را مصرف نمیکنن و هم مصرف انرژی فسیلی خیلی کم میشه. الان مثلا یزد فکر کنم بالای ۲۳۰ روز آفتابی داره. البته مهمترین عامل جلوگیری از این ایده ها را همه میدانیم چی هست!!!!!

    2. Avatar سعید

      خب صفحه‌های خورشیدی در دمای بالا به شدت راندمانشون پایین میاد کشور ما هم که ماشالله زمستوناشم گرمه.
      این مورد بیشتر در استانهای مشهد و آذربایجان کاربردی هست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه