تا پایان پاییز سال آینده، حجم اطلاعات موجود روی اینترنت به یک زتابایت می‌رسد

۱۸ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بررسی آمار جهانی ترافیک اینترنتی حاکی از آن است که حجم اطلاعات موجود روی شبکه‌ی جهانی اینترنت تا پایان پاییز سال آینده به یک زتابایت (Zetabyte) می‌رسد؛ یک زتابایت معادل یک تریلیون گیگابایت است.

سیسکو همچنین اعلام کرده که بر اساس مطالعات آماری، تا سال ۲۰۲۰ حدود ۵٫۵ میلیارد نفر از جمعیت دنیا دستگاه‌های هوشمند متصل به اینترنت خواهند داشت

این آمار که تا آغاز سال ۲۰۱۹ را در بر می‌گیرد، توسط شرکت سیسکو (Cisco) منتشر شده و ضمنا اعلام می‌کند که تا سه سال آینده این رقم دو برابر خواهد شد. تا پایان سال آینده‌ی میلادی که معادل پایان پاییز ۱۳۹۵ است، مجموع حجم اطلاعات موجود روی شبکه‌ی جهانی از یک زتابایت هم فراتر خواهد رفت.

سیسکو همچنین اعلام کرده که بر اساس مطالعات آماری، تا سال ۲۰۲۰ حدود ۵٫۵ میلیارد نفر از جمعیت دنیا دستگاه‌های هوشمند متصل به اینترنت خواهند داشت؛ یعنی ۷۰ درصد ساکنین زمین با گوشی، تبلت، اسمارت واچ یا لپ‌تاپ خود به اینترنت وصل هستند.

internet-users

تعداد کاربران اینترنت، بیش از هر جای دیگر دنیا، در مناطق آفریقا و خاورمیانه رو به افزایش است که رشد سالانه‌ی ۴۴ درصدی دارد و بعد از آن، اروپای مرکزی و شرقی هستند که مجموعا سالانه ۳۳ درصد به تعداد کاربران اینترنتی‌شان اضافه می‌شود.

internet--zettabyte-information

از طرف دیگر، ترافیک اینترنتی در کشورهای آسیای شرقی بیش‌تر از سایر نقاط دنیاست. چین، با آمار ماهیانه ۵۴ اگزابایت ترافیک اطلاعات، در صدر این دسته‌بندی قرار دارد، در حالی که رشد سالانه‌ی کاربران اینترنتی این کشور ۲۱ درصد است. بعد از چین، آمریکا و کشورهای آمریکای شمالی هستند که ترافیک ۵۰ اگزابایت اطلاعات در هر ماه دارند و هر سال ۲۰ درصد به تعداد کاربران‌شان اضافه می‌شود.

نتیجه‌ی جالب توجه دیگری که سیسکو اعلام کرده، این است که تا سال ۲۰۲۰ بیش‌تر افراد ممکن است از لحاظ داشتن امکانات اولیه و اساسی مهم‌تری مثل آب آشامیدنی، برق یا اتومبیل دچار کمبود باشند، اما تقریبا همه‌ی آن‌ها گوشی هوشمند را حتما خواهند داشت.

world-internet-users-statistics-by-country

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Ali

    جالب بود
    مرسی از دیجی کالا مگ بهترین مجله انلاین مطالبتون عالیه
    همگی خسته نباشید .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه