اطلاعات ۱.۷ میلیون کاربر Imgur به دست هکرها افتاده

۵ آذر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Imgur

گزارشی جدید خبر از هک شدن سایت Imgur می‌دهد؛ سایتی که پرطرفدارترین پلتفرم برای به اشتراک گذاشتن عکس در اینترنت است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، حدود ۱.۷ میلیون حساب کاربری Imgur در سال ۲۰۱۴ هک و اطلاعات آن‌ها در اختیار هکرها قرار گرفته است.

انتشار اطلاعات حساب‌های کاربری Imgur زمانی برای‌تان مهم می‌شود که از یک پسورد برای اکانت‌های مختلف خود استفاده کنید.

خوشبختانه این هک چندان هم برای کاربران وب‌سایت Imgur خطرناک نیست؛ چون این سایت فقط نیاز به یک آدرس ایمیل دارد و از کاربران خود اطلاعاتی مثل آدرس و شماره تلفن یا شماره‌ی کارت اعتباری دریافت درخواست نمی‌کند. در بیانیه‌ای که Imgur منتشر کرده، این شرکت گفته است که هنوز هم مشغول پیگیری این هک هستند. با این حال شرکت Imgur این اطمینان را به کاربران خود داده است که از آن زمان تا به امروز، الگوریتم کدگذاری داده‌های خود را عوض کرده‌اند و امکان هک پایین آمده است.

از سال ۲۰۱۶ داده‌های وب‌سایت Imgur با الگوریتم جدیدتر bcrypt کدگذاری شده‌اند که هک کردن آن بسیار سخت‌تر است.

انتشار اطلاعات حساب‌های کاربری Imgur زمانی برای افراد مهم خواهد بود که از یک پسورد برای اکانت‌های مختلف خود استفاده کنند. یعنی اگر از کاربران Imgur بوده‌اید و پسورد شما در همه جا یکسان است، بهتر است که دست به کار شوید و پسورد خود را عوض کنید.

«تروی هانت» (Troy Hunt)، محقق امنیتی است که هک Imgur را کشف کرده. او می‌گوید که در پایان روز و در حالی که ایالات متحده در تعطیلات شکرگذاری به سر می‌برده، شرکت Imgur را از هک مطلع کرده است. با این حال، در کمتر از ۲۴ ساعت، این شرکت نه تنها به بررسی این موضوع پرداخته، بلکه اقداماتی برای محافظت از حساب‌های کاربری انجام داده، ایمیل‌هایی به کاربران خود فرستاده و هم‌چنین یک بیانیه‌ی عمومی رسمی و کامل منتشر کرده است.

منبع: Gizmodo

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه