اعتیاد به گوشی‌های هوشمند و اینترنت تعادل شیمیایی مغز را برهم می‌زند

۲ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق مطالعاتی تازه، اعتیاد به گوشی‌های هوشمند می‌تواند عملکرد مغز را نامتعادل کند. تحقیقات جدید، افرادی که به اینترنت و گوشی‌های هوشمند وابستگی دارند را مورد بررسی قرار داده است. پژوهشگران دریافته‌اند که وابستگی به گوشی‌های هوشمند روی عملکرد معمول مغز تاثیر منفی می‌گذارد و به آن صدمه می‌زند و در نتیجه باعث اختلال در تعادل شیمیایی مغز می‌شوند. افراد در نهایت به اضطراب شدید و خستگی دچار می‌شوند.

حرکت‌های عصبی غیرمعمول و هم‌چنین اضطراب شدید، از نتایج برهم خوردن تعادل در مغز هستند.

کسانی که از نظر خودشان به استفاده از گوشی هوشمند اعتیاد پیدا کرده بودند، تحت بررسی‌های تحقیقات قرار گرفته‌اند. آزمایش MRS روی این افراد انجام شده است که وضعیت شیمیایی مغز آن‌ها را تحت نظر قرار می‌دهد. سطح اسید گاما آمینوبیوتیریک (GABA) در مغز این افراد محاسبه شده است؛ اسیدی که سرعت حرکت سیگنال‌های مغزی را کاهش می‌دهد.

نسبت این اسید در مقایسه به یک انتقال دهنده‌ی عصبی دیگر،  در افرادی که به اینترنت و گوشی‌های هوشمند اعتیاد داشتند، در نقطه‌ی تعادل قرار نداشت. این موضوع روی نحوه‌ی عملکرد مغز افراد تاثیر بزرگی می‌گذارد.

حرکت‌های عصبی غیرمعمول و هم‌چنین اضطراب شدید، از نتایج برهم خوردن تعادل در مغز هستند. پردازش اطلاعات در مغز و هم‌چنین احساس، در نتیجه‌ی برهم خوردن تعادل شیمیایی مغز، مختل می‌شود.

این تحقیقات به رهبری «سوک سئو» (Suk Seo) و در دانشگاه کره‌ی جنوبی انجام شده‌اند. دو گروه ۲۰ نفره، در سن و جنسیت یکسان، برای انجام تحقیقات مورد بررسی قرار گرفته‌اند؛ گروهی که به گوشی‌های هوشمند و اینترنت اعتیاد داشته‌اند و گروهی که استفاده‌ی آن‌ها از این دستگاه‌ها، متعادل بوده است.

منبع: Independent

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه