تعرفه خودروهای هیبریدی افزایش یافت

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تویوتا پریوس

طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، تعرفه خودروهای هیبریدی از ۴ درصد به ۴۵ درصد افزایش یافت. در راستای افزایش تعرفه خودروهای بنزینی، تعرفه‌ی خودروهای هیبریدی با رشد قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت. این درحالی بود که اتومبیل‌های هیبریدی به منظور فروش بیشتر و کمک به هوای شهر، از تعرفه‌ی بسیار کم ۴ درصدی بهره‌مند بودند.

در همین راستا، رضا عباسی کارشناس صنعت خودرو در این باره می‌گوید: نوع تعیین تعرفه طوری است که عملا مزیت قیمت رقابتی هیبریدی‌ها را در بازار از بین می‌برد و مردم قطعا در چنین شرایطی خرید خودروهای بنزینی را ترجیح خواهند داد. اگر خوب نگاه کنیم، در کنار گرانی خودروها و ایجاد حباب قیمتی، اصلی‌ترین رهاورد توقف ثبت سفارش در ماههای گذشته، همین آسیب به بازار خودروهای هیبریدی بوده است. باید دید چه کسانی از این آسیب سود می‌برند.

تاکسی هیبریدی

مسجدی یکی از فروشندگان خودرو با تأیید پیش‌بینی جهش قیمتی خودروهای هیبریدی به تسنیم می‌گوید: تا پیش از این به دلیل تعرفه پایین خودروهای هیبریدی، عملاً قیمت این نوع خودروها در بازار از نمونه‌های بنزینی کمتر بود. به عنوان مثال اگر خودروهای سوناتای شرکت هیوندای را در نظر بگیرید، گران‌ترین تیپِ نوع هیبریدی این خودروها در بازار ۱۹۰ میلیون تومان بود اما نمونه بنزینی همین خودروها حداقل ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رفت. تفاوت قیمت‌ها در بعضی مدلها حتی به ۳۰ میلیون تومان هم می‌رسید.

او با بیان اینکه همین ارزان بودن هیبریدی‌ها به نسبت بنزینی‌ها مردم را به خرید آنها تشویق می‌کرد، افزود: در خارج از کشور به دلیل باطری‌های گرانقیمت و تکنولوژی بالاتر، خودروهای هیبریدی به طور متوسط از نمونه بنزینی خودشان ۱۰ هزار دلار گرانتر هستند. اما در ایران به دلیل اینکه مصرف بنزین این خودروها تقریبا یک سوم نمونه‌های بنزینی است و قیمتشان ارزانتر از آنها مردم به خریدشان اقبال خوبی نشان می‌دادند. اقبالی که البته با سیاستگذاری جدید و البته عجیب وزارت صنعت، معدن و تجارت بعید است دوام پیدا کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    خداوند خودش به داد مردم برسه با این طرز اداره صنعت خودرو سازی کشور

  2. Avatar احسان

    مهمترین قسمت خبر:
    ” باید دید چه کسانی از این آسیب سود می‌برند.”
    واقعا چه کسانی؟!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه