افزایش سود سامسونگ در سومین‌ فصل متوالی

۲۱ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت سامسونگ الکترونیک برای سومین فصل متوالی رشد سود خود را نسبت به سال گذشته تجربه خواهد کرد. این در حالی‌ست که سامسونگ تا قبل از این، در یک دوره‌ی رکود دوساله‌ به سر می‌برد.

همچنان‌که احتمالا می‌دانید شرکت‌های بزرگ معمولا گزارش‌های مالی خود را در دوره‌های سه‌ماهه (چهار فصل در سال) ارایه می‌دهند و برای سنجش میزان رشد، سود هر فصل را با سود همان فصل در سال گذشته مقایسه می‌کنند.

سامسونگ از رشد آهسته‌ی بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ نگران بوده است.

حالا که گزارش‌های سامسونگ در دو فصل گذشته حکایت از افزایش سود داشته‌اند، کم‌کم نوبت به گزارش سه‌ماهه‌ی اخیر سال ۲۰۱۶ میلادی می‌رسد. آخرین اخبار رقم سود سامسونگ را ۶.۶ هزار میلیارد دلار از مجموع درآمد ۴۹ میلیارد دلاری‌اش برآورد کرده که ده‌درصد افزایش درآمد و چهار درصد افزایش سود را نسبت به همین دوره در سال گذشته نشان می‌دهد.

البته این نتایج همچنان عملکرد سامسونگ در سال ۲۰۱۴ و قبل از آن را توجیه نمی‌کند اما نشان می‌دهد که این شرکت در تلاش برای جبران دوره‌ی رکودش است. هرچند پرچم‌داران جدید یعنی گلکسی S7 و S7 Edge فروش بسیار خوبی داشته‌اند، اما سامسونگ با در نظر گرفتن مشتریان مختلف و ارایه‌ی طیف متنوعی از محصولات خود، نشان داده که نگران رشد آهسته‌ی بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ بوده. به همین خاطر است که برای افزایش سود تنها به این بازار تکیه نکرده.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه