الکترونیک‌آرتز از ایکس‌باکس و پلی‌استیشن جدید استقبال می‌کند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

می‌دانیم که دو شرکت مایکروسافت و سونی، قصد ارتقای کنسول‌های نسل هشتمی خود را دارند؛ طوری که مایکروسافت از مدل بعدی ایکس‌باکس وان به اسم Project Scorpio رونمایی کرده است و سونی هم تا دو هفته‌ی دیگر، رسما مدل بعدی پلی‌استیشن۴ را معرفی خواهد کرد. در حالی که بیشتر گیمرها از این موضوع خوشحال نیستند، الکترونیک‌آرتز از عرضه‌ی کنسول‌های جدید استقبال کرده است.

«پاتریک سودرلند»، معاون کل شرکت بازی‌سازی الکترونیک‌آرتز، در مصاحبه‌ای به گیم‌اینفورمر گفته است اینکه کنسول‌های جدید، یک ارتقا هستند و نسل جدیدی را رقم نمی‌زنند، بسیار خوب است. سودرلند گفته است:‌ “این رویه بسیار جالب است. از زمان Mega CD در سال ۱۹۹۱ یا همان دوره‌ها چنین ارتقایی را در صنعت بازی ندیده‌ایم. این موضوع در آن زمان جواب نداد، اما الآن قضیه فرق می‌کند. من فقط می‌توانم روی کنسول مایکروسافت نظر دهم. این که آن‌ها می‌خواهند چرخه‌ی فعلی کنسول‌ها را نگه دارند حرکتی درست است.”

سودرلند ادامه می‌دهد:‌ “ما به عنوان یک شرکت، کاملا پشت الکترونیک‌آرتز هستیم. نمی‌توانم اطلاعات بیشتری بدهم، اما از آنچه دیده‌ام شگفت‌زده شده‌ام. این موضوع برای سونی هم صدق می‌کند.”

کاملا واضح است که الکترونیک‌آرتز و دیگر شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی، اطلاعات کامل کنسول‌های PlayStation 4 NEO و Project Scorpio را در اختیار دارند. معاون الکترونیک‌آرتز می‌گوید که پشتیبانی از کنسول‌های جدید برای‌شان سخت نخواهد بود، چون موتور پایه‌ی فراست‌بایت آن‌ها (که تمام بازی‌های‌شان روی آن کار می‌کند)، انعطاف‌پذیری زیادی دارد و روی سخت‌افزارهای مختلف کار می‌کند.

patrick-soderlund-ea

او درباره‌ی موتورپایه‌شان می‌گوید: “این موتور روی تمام پلتفرم‌های کامپیوتر، از دایرکت‌ایکس ۹ گرفته تا دایرکت‌ایکس ۱۲ کار می‌کند. این کنسول‌ها هم ساختاری شبیه به کامپیوتر دارند و ساخت بازی روی آن‌ها برای ما سخت نیست. به عنوان یک بازی‌ساز، تمام مدت به دنبال ظرفیت‌های بیشتر هستید. ما از این موضوع هیجان‌زده هستیم.”

دربار‌ه‌ی تغییر بازی‌ها روی سخت‌افزارهای قوی‌تر، سودرلند می‌گوید: “می‌توانید بتلفیلد ۴ را روی کامپیوتری با سخت‌افزار درست، با وضوح تصویر ۴K اجرا کنید. درخواست وضوح تصویر بیشتر، کاملا قابل درک است. با این حال، باید ببینید چه برنامه‌ای برای این قدرت بیشتر دارید. آیا می‌خواهید بازی‌کننده‌های بخش چندنفره بیشتر شوند؟ آیا می‌خواهند هوش مصنوعی عمیق‌تری داشته باشید؟”

می‌دانیم که Xbox Scorpio در پایان سال آینده‌ی میلادی عرضه می‌شود، اما اطلاعاتی از پلی‌استیشن۴ جدید در دست نداریم.

منبع: Gamespot

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه