ال‌جی تعریف جدیدی از گوشی هوشمند ارائه می‌دهد

۱۴ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
ال‌جی

هوش مصنوعی به زودی سطح جدیدی از بهره‌وری را به نمایش خواهد گذاشت و زندگی ما را در بسیاری از جهات تقویت خواهد کرد. ما می‌توانیم روی نوآوری‌های فناورانه برای سرعت دادن به انجام فرآیندهایی که تاکنون شاهد آن بوده‌ایم حساب کنیم. فناوری هوش مصنوعی مثل برق با اینکه ناپیداست ولی در همه قسمت‌های زندگی ما وجود دارد. سی سال دیگر همه ما با خود می‌گوییم چگونه می‌توانستیم کارهایمان را بدون دستیار دیجیتالی انجام بدهیم. دقیقا مثل حال حاضر که نمی‌توانیم زندگی را بدون چک کردن گوشی‌ در هر دقیقه تصور کنیم.

با توجه فناوری‌های متحول کننده قبلی مثل حسگر اثرانگشت، دوربین دوگانه و غیره که اکنون تبدیل به استاندارد شده‌اند، اکنون نوبت هوش مصنوعی است که مسیر هوشمندی گوشی‌های هوشمند را به مسیر جدیدی هدایت کند.

در ۳۰ سال گذشته ما شاهد رشد و نوآورهای‌ فوق‌العاده در صنعت تکنولوژی بوده‌ایم. ما از ماشین حساب‌های جیبی به کامپیوتر  رسیدیم و اکنون کامپیوترهایی در جیبمان داریم که از ابر رایانه‌های دهه ۸۰ میلادی بسیار قوی‌تر هستند.

فناوری با سرعتی باورنکردنی در حال تکامل است و اغلب برای مشتری سخت است تا با این سرعت پیشروی کند. اما مهم‌تر از آن وظیفه کسب و کارها است که این رشد را به گونه‌ای هدایت کنند که فناوری نوآورانه، پایدار و کاربردی باشد. اکنون برای اولین بار در تاریخ بشر، هوش مصنوعی ما را به سمت پیشرفت هدایت می‌کند.

اینکه فناوری با سرعتی حتی بیشتر از قبل تغییر کند، یک پیشرفت خارق‌العاده است. تمام مردم کره زمین و وسایل به یکدیگر متصل می‌شوند. پنج میلیارد نفر به موبایل دسترسی دارند و بیشتر از سه میلیارد نفر می‌توانند از طرق اینترنت سریعا به هرکس در هرکجای دنیا متصل شوند. بر اساس گزارش مجمع اقتصاد جهانی، در سال‌های آینده، ۵۰ میلیارد از اشیا و چیزهای مختلف (از یک لامپ ساده گرفته تا یخچال و جاده‌ها و لباس‌ها) به اینترنت متصل خواهند بود.

در هر نسل، تعدادی از فناوری‌های مختلف با یکدیگر یکپارچه می‌شوند و بعضی مواقع تحول بزرگی ایجاد می‌شود. در یک دهه گذشته با بلوغ اینترنت و افزایش پهنای باند، محصولات جذابی که بیشتر با حس بصری مشتری ارتباط برقرار می‌کردند مورد توجه واقع شدند. اتفاقی که اکنون برای یکی از انقلابی‌ترین فناوری‌ها یعنی هوش مصنوعی هم در حال وقوع است.

در عصر جدید شاهد ساختن پلتفرمی ایدئال برای هوش مصنوعی و همگانی کردن آن هستیم. این همگرایی باعث افزایش قدرت محاسبه، تحلیل کلان داده و یادگیری ماشینی می‌شود و جهانی که در آن زندگی می‌کنیم و ارتباط ما با فناوری و یکدیگر را کاملا عوض می‌کند.

انقلاب هوش ‌مصنوعی بر بستر موبایل در حال ایجاد فرصت‌های بی‌نظیری  برای نرم‌افزارها است. این انقلاب تا چند سال آینده همه چیز را عوض می‌کند. البته این انقلاب بسیار متفاوت‌تر از چیزی است که تا به حال دیده‌ایم. چرا که دیگر مسئله در مورد افزایش قدرت پردازش گوشی‌های هوشمند نیست، بلکه اصل قضیه پردازش به کلی تغییر کرده و گوشی‌ها این امکان را پیدا می‌کنند تا خود به خود یاد گرفته و تصمیم بگیرند که بهترین راه برای انجام کاری کدام است.

هوش مصنوعی مدتی است که روی گوشی‌های هوشمند عرضه شده است. در نسل قبلی گوشی‌ها، هوش مصنوعی بر پایه فضای ذخیره‌سازی ابری کار کرده و برای کار کردن نیاز به دسترسی اینترنت داشت. اما در نسل جدید گوشی‌ها، هوش مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده که فناوری فضای ذخیره‌سازی ابری با سخت‌افزار هوش مصنوعی که روی گوشی وجود دارد ترکیب شده است.

امسال گوشی‌های هوشمند با تبلیغ کردن فناوری هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری متحول کننده زندگی معرفی شدند. در این میان ال‌جی که سال‌هاست متوجه ظرفیت‌های هوش مصنوعی شده است در حال کار کردن برای بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های این قابلیت است.

استراتژی ال‌جی برای قرار دادن هوش مصنوعی به عنوان هسته اصلی نوآوری، باعث شده تا محصولات دارای هوش مصنوعی این شرکت بتوانند تجربه کاربری خارق‌العاده‌ای برای بهبود سبک زندگی عرضه کنند.

با توجه به آنچه متخصصان می‌گویند، تفاوت داشتن یک گوشی دارای هوش مصنوعی با یک گوشی معمولی مثل این است که یک حیوان خانگی داشته باشید یا یک سگ راهنما. در حالی که حیوان خانگی فقط از دستورات شما اطاعت می‌کند ، سگ راهنما نه تنها دستورات شما را اجرا می‌کند بلکه بر اساس بهترین مسیری که به نظرش می‌رسد شما را هدایت می‌کند. روی گوشی هوشمند، هوش مصنوعی باعث بهتر شدن رابطه و هماهنگی سیستم با سخت‌افزارهایی مثل دوربین، میکروفون و باتری می‌شود. این اتفاق باعث به وجود آمدن قابلیت‌های منحصربه‌فرد و پیشرفت‌های قابل توجهی می‌شود.

استراتژی ال‌جی برای گوشی‌های هوشمند، توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی است در حالی که به صورت مداوم به بازطراحی قابلیت‌های قبلی بپردازد تا بتوان راحت‌تر و بهتر از آنها استفاده کرد. ارتقا هوش مصنوعی فقط منحصر به گوشی‌های جدید ال‌جی نمی‌شود. بعضی قابلیت‌های هوش مصنوعی از طریق آپدیت‌های دوره‌ای برای گوشی‌های قبلی هم عرضه خواهند شد. البته قبل از آن باید مشخصات سخت‌افزاری و توانایی گوشی‌ هوشمند ال‌جی بررسی شود تا بهترین تجربه کاربری با توجه به مشخصات گوشی ارائه شود.

ال‌جی در ابتدای امسال در نمایشگاه CES با معرفی هوش مصنوعی به عنوان آینده شرکت ال‌جی، این جهت‌گیری خود را به صورت رسمی اعلام کرد. قابلیتی که قرار نیست فقط به سخت‌افزار و افزایش سرعت پردازش محدود شود. تمرکز ما برای ادامه مسیر، روی ساخت گوشی‌های هوشمند‌تر است و ما برای تغییراتی که قرار است برای تجربه کاربری به وجود بیاید بسیار هیجان‌زده‌ایم.

در این ۲۰ سال گذشته، اکوسیستم موبایلی یکسره تکامل پیدا کرده است و اکنون در دوره‌ای هستیم که جهت‌گیری رفتار مخاطب عوض شده و زیرساخت فناوری در کمتر از یک ماه توانایی بیشتری پیدا کرده است. بعضی شرکت‌ها شاید برای توسعه در راستای تغییرات دنیا  وسوسه شوند، ولی ما معتقدیم که تمرکز روی آینده پیش رو و دیدن چشم‌انداز اهمیت بیشتری دارد و نباید درگیر روند‌های موقتی و مسائل حاشیه‌ای شد. به هرحال، رویکردی که بر اساس تغییرات موقتی اتفاق اعمال می‌شود، نه نوآورانه است و نه پایدار می‌ماند.


برای عضویت در خبرنامه دیجی‌کالا مگ نام و ایمیل خود را وارد کنید.

    برچسب‌ها :
    دیدگاه شما

    loading...
    بازدیدهای اخیر
    بر اساس بازدیدهای اخیر شما
    تاریخچه بازدیدها
    مشاهده همه