امن‌ترین سرویس ایمیل دنیا کار خود را از سر گرفت

۴ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

زمانی که «ادوارد اسنودن» (Edward Snowden) در سال ۲۰۱۳ بزرگ‌ترین برنامه‌های جاسوسی NSA به نام PRISM را لو داد، از سرویس ایمیل «لاوابیت»‌(Lavabit)‌ استفاده می‌کرد. این سرویس ایمیل در تابستان همان سال به دستور دولت تعطیل شد و تمام اطلاعات آن در اختیار سازمان‌های دولتی قرار گرفت. اکنون پس از چهار سال این سرویس ایمیل بار دیگر فعالیت خودش را شروع کرده است.

چند روز پیش «لدر لویژن» (Ladar Levision) بنیانگذار این سرویس ایمیل گفت که لاوابیت دوباره فعالیت خودش را از سر گرفته است. او گفت که این سرویس با تغییرات زیادی همراه شده است. براساس اطلاعات منتشر شده، کاربرانی که قبلا از این سرویس استفاده می‌کردند، می‌توانند به اطلاعات قبلی خودشان دسترسی داشته باشند و حتی می‌توانند این اطلاعات را با ایمیل جدیدتر خودشان ترکیب دهند. البته این سرویس رایگان نخواهد بود. اگر الان در سایت ثبت نام کنید از تخفیف برخوردار خواهید شد. قیمت ثبت نام در این سایت به شکل معمول ۳۰ دلار برای ۵ گیگابایت فضا و ۶۰ دلار برای ۲۰ گیگابایت فضا خواهد بود.

در ادامه مشخص شده که دیگر پروژه‌ی لدر لویژن که در سال ۲۰۱۳ برای تامین منابع مالی روی سایت Kickstarter قرار گرفته بود هم به شکل عمومی منتشر شده است. سرویسی به نام DIME و یک سرویس ایمیل دیگر به نام Magma که به شکل متن باز ساخته شده‌اند و تمام عملیاتی که در آن صورت می‌گرفت رمزگزاری شده است.

سرویس لاوابیت برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۴ راه افتاد. هدف از راه اندازی آن هم رقابت با Gmail و مشکلات امنیتی آن اعلام شده بود. در آن زمان ۴۱۰ هزار کاربر می‌توانستند ایمیل‌های خودشان را به شکل رمزگذاری شده ارسال کنند.

منبع: The Verge

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه