امن‌ترین گوشی دنیا؛ گوشی مک‌آفی امسال می‌آید

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اسم «جان مک‌آفی» (John McAfee) در حوزه‌ی امنیت سایبری اعتبار زیادی دارد؛ حتی با اینکه او را بیشتر به خاطر پرونده‌های قتل و کلکسیون اسلحه‌اش می‌شناسیم. ظاهرا مک‌آفی خیلی بی سر و صدا مشغول کار روی یک گوشی هوشمند بوده؛ یک گوشی که طبق گفته‌ی مک‌آفی، «اولین گوشی هوشمند کاملا امن» دنیاست. مک‌آفی ادعا کرده است که گوشی او، مقاوم‌ترین گوشی هوشمند در مقابل هک است که تا به حال ساخته شده.

مک‌آفی ادعا کرده است که گوشی او، مقاوم‌ترین گوشی هوشمند در مقابل هک است.

مک‌آفی درباره‌ی ساخته‌اش گفته است: “سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و هزینه‌های ساخت زیادی برای ساخت این گوشی صرف شده است.” گوشی مک‌آفی مجموعه‌ای از کلیدهای زیادی را در خودش جای داده که به کاربر اجازه می‌دهد توسط آن‌ها، باتری را قطع کند، آنتن‌های وای-فای را کاملا خاموش کند و سیستم‌های موقعیت یاب و بلوتوث را هم کاملا از کار بیاندازد.

این کلیدها حتی برای از کار انداختن بخش‌های دیگر سخت‌افزار گوشی مثل دوربین یا میکروفون هم به کار می‌آیند. مک‌آفی می‌گوید: “این گوشی اجازه نمی‌دهد تا توسط ردیاب Stingray را هر ردیاب IMSI دیگری شناسایی و کشف شود. به اضافه، این گوشی تمام جستجوهای وب را به صورت ناشناس انجام می‌دهد.”

مک‌آفی اسم John McAfee Privacy Phone را روی گوشی هوشمند خودش گذاشته است. این گوشی قرار است توسط شرکت MGT در سال جاری میلادی وارد بازار شود. مک‌آفی خودش مدیر شرکت امنیت سایبری MGT است.

کاملا واضح است که این دستگاه برای کاربران معمولی ساخته نشده و قرار است قیمتی ۱۱۰۰ دلاری داشته باشد.

موسس و مدیرسابق شرکت مک‌آفی اضافه کرده است که از همین حالا ساخت مدل بعدی گوشی‌اش را شروع کرده و نسخه‌ی دوم Privacy Phone تابستان سال آینده وارد بازار خواهد شد و “تا حد ممکن ضد هک خواهد بود”.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. احمد رستمی

    به نظرم ابزار بسیار عالی باید باشه.
    همیشه تو ذهنم دنبال یه همچین چیزی بودم.
    فکر کنم برای کسی که براش پول میده خیلی ارزشمند باشه.
    نه به خاطر پولش، بلکه به خاطر تکنولوژیش.

  2. آتنا

    وای آدم بیشتر یاد آنتی ویروس مک آفی میندازه که نصف بیشتر نرم افزارهام با اون از کار افتاد واییییی
    یادش بخیر.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه