امپراطوری اپ (فصل اول/بخش سوم/ پایانی)

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

فصل اول – بخش سوم

اپ شما , گنجینه‌ای در درست شما

چرا اپلیکیشن‌های موبایل می‌توانند شما را پول‌دار کنند؟

راه‌اندازی فروشگاه

حرفه‌ی اپ تقریبا هیچ خرجی ندارد. من نه دفتر کار دارم، نه تجهیزات و نه کارمند. فقط یک مک‌بوک پرو و یک آیفون، همین! همه چیز را حتی مدیریت پیمان‌کاران و کارمندان مستقل را از طریق آیفونم انجام می‌دهم. از اپلیکیشن‌هایم برای تبلیغ یکدیگر استفاده می‌کنم؛ برای همین هزینه‌ی تبلیغات‌ام تقریبا صفر است.

کدام شغل دیگری را سراغ دارید که ان‌قدر آزادی عمل داشته باشد؟ خیلی کم هستند شغل‌هایی که بتوان بدون دفتر کار و از هرجای دنیا اداره‌شان کرد. ممکن است علاقه‌ای به اقامت در کلبه‌ای در سواحل فیجی، دیدن عجایب هفتگانه یا شنا کردن با کوسه‌ها نداشته باشید؛ اما مطمئن‌ام کارهای دیگری هستند که دوست دارید در اوقات فراغت انجام دهید.

برای شروع کار در حوزه‌ی اپ، ابتدا باید به‌عنوان یک توسعه‌دهنده در بستری که می‌خواهید برای‌اش اپلیکیشن طراحی کنید، ثبت نام کنید. از اسم توسعه‌دهنده وحشت نکنید. این به معنای برنامه‌نویس بودن شما نیست؛ فقط نشان دهنده این است که شما اپ منتشر می‌کنید. (در مورد برون سپاری کارهای برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های‌تان در فصل ۵ صحبت خواهم کرد) همه‌ی آن‌چه باید انجام دهید ساختن یک اکانت توسعه‌دهنده است تا بتوانید اپ‌های‌تان را در یکی از اپ‌استورها برای فروش ارایه کنید.

در ستایش امپراطوری اپ

وقتی صحبت از اپ آیفون می‌شود، چاد یک گنگستر به تمام معناست. میزان درآمدی‌ که او در مدت زمان کوتاهی به‌دست آورده، حیرت‌انگیز است.

«فرانک کرن»، پردرآمدترین مشاور تبلیغات اینترنتی در دنیا

در اینجا چند لینک مخصوص ثبت نام در هر یک از بسترها و خلاصه‌ای از آنچه برای ثبت نام احتیاج دارید معرفی می‌کنم:

– Apple iOS: از شروط ثبت نام پرداخت سالیانه‌ی ۹۹ دلار و قبول شرایط خدمات است.

Android: پرداخت هزینه‌ی ۲۵ دلار در سال و قبول شرایط خدمات.

Blackberry: از شروط ثبت نام پرداخت ۲۰۰ دلار برای هر ۲۰ اپلیکیشنی که در ده سال طراحی و منتشر می‌کنید است. همچنین شما باید یک قرارداد با BlackBerry World App Vendor Agreement در محیط RIM، سازنده‌ی بلک بری، برای انتشار اپ‌های‌تان داشته باشید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ترندها

همان‌طور که قبلا گفتم، مشتری‌ها می‌خواهند که به‌طور مدام و به آسانی چیزهایی که دوست دارند را دریافت کنند. مردم دوست دارند شخص مورد علاقه‌شان را هنگام مکالمه‌ی تلفنی ببینند. این روزها تکست مسیج‌ها به‌خاطر آسان بودن و سرعت در ارتباط از ایمیل‌ها و پیغام‌های صوتی سبقت گرفته‌اند. اپلیکیشن‌ها دقیقا مناسب این سبک زندگی در حال تغییر هستند.

از آن‌جایی که قیمت گوشی‌ها ارزان می‌شود و مردم بیش‌تری می‌توانند گوشی هوشمند داشته باشند، سرعت پیشرفت و گسترش بازار اپ بیش‌تر خواهد شد. خواسته‌های مردم و نیاز مبرم برای گرفتن اطلاعات در لحظه، مثل یک آتش شعله‌ور در حال گسترش است.

نقطه اتکاء سبک زندگی موبایل همین‌جاست. ترندها همگی به سبک زندگی با موبایل اشاره دارند که به معنی فرصت‌های بیش‌تر برای توسعه‌‌دهندگان است.

۱۰ ترند برتر اپلیکیشن‌ها:

موسسه تحقیقاتی گارتنر با نگاه کردن به گوی پیشگویی صنعت اپلیکیشن پیش‌بینی کرده که این ده ترند برتر آینده‌ی اپ هستند:

۱. سرویس مبتنی بر موقعیت و مکان. اکثر مشتریان از اپلیکیشن‌ها برای سرویس هوشمند مبتنی بر موقعیت‌های جغرافیایی که در آن حضور دارند، استفاده خواهند کرد.

۲. شبکه‌های اجتماعی. مردم زمان بیش‌تری را صرف ارتباطات آنلاین خواهند کرد و از اپلیکیشن‌هایی که امکان مکالمات تصویری یا به اشتراک گذاشتن عکس را به آن‌ها می‌دهند استفاده خواهند کرد.

۳. سرچ با موبایل. مشتریان جستجوی اطلاعات و انجام کارها را با یکدیگر ادغام خواهند کرد. مثل سفارش پیتزا یا پیدا کردن یک فروشگاه لوازم تنیس.

۴. تجارت با موبایل. مخاطبان محصولات بیش‌تری با استفاده از موبایل‌شان خواهند خرید.

۵. پرداخت با موبایل. مشتریان صورت حساب‌های‌شان را برای کالا یا خدمات دریافتی از طریق موبایل پرداخت خواهند کرد.

۶. سرویس آگاهی از محتوا و زمینه‌ی فعالیت. اپلیکیشن‌ها از طریق دسته‌بندی خدمات بر اساس علایق، فعالیت‌ها و سوابق مشتریان تجربه‌هایی منحصر به‌فرد برای‌شان به‌وجود می‌آورند.

۷. شناسایی مناظر. اپلیکیشن‌ها به مشتریان کمک خواهند کرد که اطراف‌شان را بهتر بشناسند که این شامل مناظر خاص و مورد علاقه کاربر هم می‌شود. برای این کار اپلیکیشن‌ها از دوربین موبایل‌ها استفاده می‌کنند.

۸. پیام فوری با موبایل. سیستم پیام‌رسانی فوری با موبایل، عناصر تعاملی مثل تصویر را با یک‌دیگر ادغام خواهد کرد. این کار باعث تغییر کاربرد مرسوم موبایل خواهد شد.

۹. سرویس ایمیل با موبایل. کاربرهای بیش‌تری از این سرویس روی موبایل‌شان استفاده خواهند کرد.

۱۰. تلویزیون موبایل. موبایل‌ها اسکرین‌های بزرگ‌تر با وضوح تصویر بالاتر خواهند داشت. به‌همین خاطر، کاربرها از سرویس‌هایی مثل یوتیوب و ویمو برای دیدن ویدئو های با کیفیت از طریق گوشی ها اقدام خواهند کرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

یک معدن طلا بسازید

آمارها به شما ثابت کردند که صنعت اپلیکیشن مثل یک معدن طلاست. با این حال، شما باید به دید یک حرفه به آن نگاه کنید و نه وسیله‌ای برای یک شبه پول‌دار شدن. معدن طلای شما باید با یک زیربنای امن و محکم پشتبانی شود: یک ذهن متمرکز و مثبت اندیش و مهارت‌هایی برای فهم بازار و رشد تجارت‌تان.

در فصل بعد من شرایط داشتن یک ذهن برنده برای پولدار شدن در حرفه‌ی اپ را با شما در میان می‌گذارم. این موضوع نیازمند تغییراتی در افکار و داشتن فکری باز است که نتایج فوق‌العاده‌ای در پی خواهد داشت. ذهن شما کلید ساختن یک تجارت پررونق و زندگی دل‌خواه‌تان است.

خرید کتاب از دیجی‌کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar farhad

    لطفا قسمت بعدو قرار بدید من یک هفته منتظرم

  2. Avatar farhad

    لطفا فصل بعدو سریعا قرار بدید

  3. Avatar farzad

    با سلام و خسته نباشید
    بهترین و با ارزشترین حرکت دیجی کالا
    ممنونم لطفا ادامه دهید .

  4. Avatar ali

    عاااااالی. ادامه بدین لطفا …
    ” آمارها به شما ثابت کردند که صنعت اپلیکیشن مثل یک معدن طلاست. با این حال، شما باید به دید یک حرفه به آن نگاه کنید و نه وسیله‌ای برای یک شبه پول‌دار شدن.”

  5. Avatar علی

    سلام ممنون از مطلب فوق العاده ای که گذاشتین این کتاب تو ایران ترجمه شده؟ اگه شده از کجا میشه تهیش کرد؟!
    زودتر بقیه قسمتاشم بزارین خیلییییییی کتاب خوبیه

    1. Avatar ali

      فکر کنم یه سری مقاله باشه نه یک کتاب…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه