امکان سقوط سهام اکتیویژن و ساخت Black Ops 4 وجود دارد

۲۸ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت «اکتیویژن بلیزارد» (Activision Blizzard) یکی از بزرگترین نام‌ها در صنعت بازی است و همین حالا هم یکی از بالاترین ارزش‌های سهام را در بین شرکت‌های بازی‌سازی دارد. به تازگی یک تحلیل‌گر اقتصادی به سرمایه‌گذاران اکتیویژن بلیزارد هشدار داده و گفته است که ارزش سهام این شرکت، افت خواهد کرد. موسسه‌ی اقتصادی «کوون اند کامپنی» (Cowen & Company) برای اولین بار در نه سال گذشته، رتبه‌ی سهام پایین‌تری به شرکت اکتیویژن بلیزارد داده است.

احتمالا اکتیویژن در سال ۲۰۱۸ بازی Call of Duty: Black Ops 4 را عرضه خواهد کرد.

موسسه‌ی آماری کوون معتقد است که انتظارات سهام‌داران از عملکرد اکتیویژن در سال مالی ۲۰۱۸، بسیار بالاتر از واقعیت است. انتظار می‌رود که صنعت بازی رشد سالانه‌ای برابر با ۱۲ تا ۱۳ درصد داشته باشد، و طبق پیش‌بینی شرکت کوون، این اتفاق نخواهد افتاد.

تحلیلگران کوون اند کامپنی به این موضوع اشاره کرده‌اند که انتظارات از لیگ اورواچ (Overwatch League) که در دسامبر آغاز می‌شود، بسیار بالاست، ولی این تورنمنت درآمدی که سهام‌داران از آن انتظار دارند را در پی نخواهد داشت. تحلیلگر کوون می‌گوید که فصل اول لیگ اورواچ بیشتر یک تجربه‌ی آزمایشی خواهد بود و درآمد این لیگ در آینده بیشتر خواهد شد.

انتظار می‌رود که ندای وظیفه امسال یعنی بازی Call of Duty: WWII فروش بهتری از بازی Call of Duty: Infinite Warfare داشته باشد. کوون اند کامپنی هم‌چنین می‌گوید که اکتیویژن در سال ۲۰۱۸ بازی Call of Duty: Black Ops 4 را عرضه خواهد کرد.

با این حال، این پیش‌بینی‌ها ممکن است به حقیقت نپیوندند و سهام اکتیویژن بلیزارد، ارزش بالای خود را حفظ کند؛ مخصوصا که اگر بلیزارد یک بازی جدید، مثل یک استارکرفت تازه یا یک بازی موبایل معرفی کند.

منبع: GameSpot

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه