انتشار فایل‌های GIF در المپیک ممنوع شد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فایل‌های GIF این روزها تبدیل به یکی از قالب‌های محبوب برای انتقال اخبار و حتی مطالب سرگرم‌کننده شده‌اند. این سبک تولید محتوا که درواقع شبیه به اشتراک‌گذاری قسمت‌هایی از یک ویدیو است، بسیار رایج شده اما با هر هدفی که بخواهید این‌دست محتوا را به اشتراک بگذارید، کمیته‌ی المپیک این کار را در رابطه با پوشش خبری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو ممنوع کرده است.

پوشش بازی‌های المپیک در قالب‌ تصاویر متحرک و فرمت‌هایی مثل GIF، GFY، WebM صراحتا ممنوع شده است.

مطابق قوانین “محتوای بازی‌های المپیک نباید در رسانه‌های تعاملی پوشش داده شوند. تا به این‌ترتیب تماشاگران در تماشای بازی‌ها برای انتخاب کانال‌های رقیب خودشان انتخاب کنند و محتوای «برنامه‌های خبری» شامل پوشش ویدیوی بازی‌ها نباشد.”

به موجب این قوانین همچنین “پوشش بازی‌های المپیک در قالب‌ تصاویر متحرک و فرمت‌هایی مثل GIF، GFY، WebM و یا سایر فرمت‌های ویدیوی کوتاه صراحتا ممنوع شده است.”

به‌گزارش Mashable احتمالا سیاست کمیته‌ی المپیک این است که بازی‌ها از طریق رسانه‌های دارای حق انتشار دیده شوند و سایت‌ها و منابع خبری لحظات خاص و حساس بازی‌ها را از طریق فایل‌های GIF انتشار ندهند. در غیر این‌صورت درواقع این سایت‌ها متخلف هستند. البته این را هم باید در نظر گرفت که مشخصا تعداد زیادی کاربر عادی و وب‌سایت وجود دارد که اهمیتی به شکستن قوانین نمی‌دهند!

منبع: Ubergizmoمسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حامد برواتی

    اصن GIF چی چی هست؟! خخخ

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه