انتظارات ما از نمایشگاه MWC 2018

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
نمایشگاه MWC 2018

در مجاورت برگزاری نمایشگاه MWC 2018 هستیم؛ نمایشگاه MWC یا کنگره‌ی جهانی موبایل، یکی از مهم‌ترین رویدادهای مربوط به گوشی‌های هوشمند است. در MWC 2017 شاهد معرفی گوشی‌هایی مانند ال‌جی G6، سونی اکسپریا XZ Premium و هوآوی P10 بودیم و بدون شک در نمایشگاه امسال هم شاهد رونمایی از گجت‌های هیجان‌انگیز زیادی خواهیم بود.

نمایشگاه MWC 2018 از تاریخ ۲۶ فوریه (۷ اسفند) شروع به کار می‌کند و تا تاریخ ۱ مارس (۱۰ اسفند) به طول می‌انجامد. با توجه به اینکه فاصله‌ی زیادی تا شروع این نمایشگاه باقی نمانده، تصمیم گرفتیم که شایعات و اخبار غیررسمی مربوط به این نمایشگاه را به‌طور مختصر و مفید ارائه کنیم.

گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس

به احتمال زیاد، رونمایی از گلکسی اس ۹ یکی از مهم‌ترین اخبار نمایشگاه MWC 2018 خواهد بود. بر اساس اخبار رسمی، سامسونگ در روز ۲۵ فوریه، یک روز پیش از آغاز نمایشگاه MWC، از گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس رونمایی می‌کند. طبق شایعات، طراحی گلکسی اس ۹ و برادر بزرگ‌ترش تا حد زیادی مشابه گلکسی اس ۸ است؛ این یعنی این گوشی‌ها از قاب فلزی، پشت شیشه‌ای و نمایشگر تقریبا کم‌حاشیه بهره می‌برند. گویا تنها تفاوت بارز ظاهری این گوشی‌ها نسبت به نسل قبل خود، تغییر جایگاه حسگر اثر انگشت است که از کنار دوربین، به پایین آن منتقل شده است.

زمان برگزاری نمایشگاه mwc 2018

از لحاظ دوربین هم گویا گلکسی اس ۹ پلاس از دوربین دوگانه و گلکسی اس ۹ از دوربین تکی بهره می‌برد. علاوه بر این، باید به دیافراگم متغیر هم اشاره کنیم که این گوشی‌ها به احتمال زیاد از آن بهره می‌برند. با توجه به شواهد و قرائن، این دوربین‌ها یکی از مشخصه‌های پر سروصدای این گوشی‌ها محسوب می‌شوند.

همچنین بر اساس اخبار غیررسمی، این گوشی‌ها از تراشه‌های جدید و نسخه‌ی بهبودیافته‌ی اسکنر عنبیه‌ی چشم بهره می‌برند. از لحاظ دیگر جنبه‌ها، نباید انتظار تغییر و تحول چندانی را داشته باشیم. بنا بر شایعات، ظرفیت باتری آن‌ها مطابق نسل قبل است؛ این یعنی باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای گوشی‌های اس ۹ و اس ۹ پلاس. از لحاظ حافظه‌ی رم هم احتمالا اس ۹ مجهز به ۴ گیگابایت و اس ۹ پلاس مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم خواهد بود.

سونی اکسپریا XZ premium 2

با توجه به عرضه‌ی گوشی XZ Premium در نمایشگاه MWC 2017، به احتمال زیاد در نمایشگاه امسال شاهد رونمایی گوشیXZ  premium 2 خواهیم بود. بر اساس شایعات، این گوشی مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۴۵، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین دوگانه و اسپیکرهای دوگانه‌ی استریو است.

تاریخ برگزاری نمایشگاه mwc 2018

بنا بر دیگر اخبار غیررسمی، این گوشی از نمایشگر ۵.۷ اینچی ۴K، باتری ۳۴۲۰ میلی‌آمپر ساعتی و شاید از همه‌ی این‌ها هیجان‌انگیزتر، از یک طراحی کم‌حاشیه بهره می‌برد. همچنین برخی از شایعات به احتمال بهره‌گیری از حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر اشاره کرده‌اند. علاوه بر این، برخی از شایعات این مطلب را مطرح کرده‌اند که نام این گوشی احتمالا اکسپریا XZ2 Pro خواهد بود.

سونی اکسپریا XZ2 و XZ2 Compact

با توجه به اینکه گوشی XZ1 سونی همین چند ماه پیش عرضه شده، پس احتمالا نباید به این زودی‌ها انتظار عرضه‌ی XZ2 را داشته باشیم. اما طبق اخبار غیررسمی، این گوشی به‌زودی عرضه می‌شود و به همین خاطر رونمایی از آن در نمایشگاه MWC 2018 چندان دور از انتظار نیست. با توجه به طراحی جدید XZ Premium 2، احتمالا گوشی اکسپریا XZ2 هم از طراحی کم‌حاشیه بهره می‌برد.

کنگره جهانی موبایل بارسلونا 2018

از لحاظ مشخصات فنی هم گویا این گوشی مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۴۵، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین دوگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی، باتری ۳۱۳۰ میلی‌آمپر ساعتی و نمایشگر ۵.۵ اینچی ۴K است. البته با توجه به اینکه سونی تا حالا فقط در گوشی‌های پرچم‌دارش از نمایشگر ۴K استفاده کرده، پس احتمالا این گوشی از نمایشگر ۱۰۸۰p یا QHD بهره می‌برد.

در مورد گوشی اکسپریا XZ2 Compact اطلاعات چندانی منتشر نشده و به همین خاطر احتمال عرضه‌ی آن در نمایشگاه MWC 2018 چندان بالا نیست. البته چندی پیش تصویری از این گوشی منتشر شد که گویا این گجت از طراحی خمیده بهره می‌برد، به همین خاطر احتمال عرضه‌ی آن در نمایشگاه MWC امسال وجود دارد. بنا به گفته‌ی منبع افشاکننده‌ی این تصویر، این گوشی از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری بهره نمی‌برد و همچنین حسگر اثر انگشت آن در پشت گوشی تعبیه شده است.

نوکیا ۹

نوکیا ۸ با وجود اینکه گوشی بسیار خوبی بود، اما در بین رقبای قدر، حرف زیادی برای گفتن نداشت. به همین خاطر امیدواریم نوکیا ۹ گوشی هوشمندی باشد که بتواند بار دیگر نام این برند را به سرخط خبرها بیاورد. طبق شایعات، نوکیا ۹ از نمایشگر ۵.۵ اینچی QHD اولد، بدنه‌ی فلزی ضدآب، حاشیه‌های کم و دوربین دوگانه در پشت و جلوی گوشی بهره می‌برد.

نمایشگاه موبایل بارسلون 2018

از لحاظ مشخصات داخلی هم گویا این گوشی مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۴۵، ۴ تا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و حسگر عنبیه است. البته در مورد عرضه‌ی این گوشی در نمایشگاه MWC 2018 اخبار چندانی مخابره نشده، اما به نظر می‌رسد که HMD Global برای این نمایشگاه برنامه‌های مفصلی در سر دارد و به همین خاطر به احتمال زیاد گجت مهمی از این شرکت رونمایی خواهد شد.

هوآوی واچ ۳

در مورد ساعت هوشمند هوآوی واچ ۳ خبرهای چندانی مخابره نشده اما با توجه به عرضه‌ی هوآوی واچ ۲ در نمایشگاه MWC 2017، احتمال عرضه‌ی هوآوی واچ ۳ در نمایشگاه MWC امسال وجود دارد. در مورد مشخصه‌های این گوشی شایعات نسبتا موثقی منتشر نشده، اما در عوض پتنت‌های جذابی از جانب هوآوی به ثبت رسیده که اگر عملی شوند، این ساعت هوشمند به گجت بسیار جذاب‌تری بدل می‌شود.

نمایشگاه موبایل بارسلون 2018

به‌عنوان مثال، یکی از این پتنت‌ها به سنسوری اشاره دارد که می‌تواند فرمان‌های حرکتی انجام‌شده بر پشت دست را تشخیص دهد. کاربران با بهره‌گیری از این سنسور می‌توانند با حرکات انجام‌شده بر پشت دست، متن بنویسند یا بدون لمس نمایشگر ساعت، کارهای مختلفی را انجام دهند.

یکی دیگر از پتنت‌ها مربوط به قاب حساس به لمس است که به ۸ قسمت تقسیم شده است. بر اساس این پتنت، کاربران با لمس این قسمت‌ها می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند. این تعاملات می‌تواند از انجام کارهای ساده‌ای مانند باز کردن اپلیکیشن‌ها فراتر برود و مثلا می‌توان از این قاب برای کارهایی مانند اسکرول کردن یا زوم کردن استفاده کرد.

دیگر رونمایی‌های احتمالی در نمایشگاه MWC 2018

تا اینجای کار، به موارد مهمی که احتمالا در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی می‌شوند، اشاره کردیم. اما در این نمایشگاه هرساله گجت‌های متنوعی عرضه می‌شود که در ادامه‌ی این مطلب به تعدادی از این رونمایی‌های احتمالی می‌پردازیم.

نمایشگاه موبایل بارسلونا 2018

بر اساس شایعاتی که اخیرا مطرح شده، در نمایشگاه MWC امسال می‌توانیم انتظار معرفی گوشی نوکیا ۷ پلاس را داشته باشیم. طبق اخبار غیررسمی، این گوشی از نمایشگر ۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹، تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپ‌دراگون ۶۶۰، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین دوگانه‌ی ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و بدنه‌ی آلومینیومی بهره می‌برد.

یکی دیگر از رونمایی‌های احتمالی، تبلت گلکسی تب اس ۴ از شرکت سامسونگ است. بر اساس اخبار غیررسمی، این تبلت مجهز به نمایشگر ۱۰.۵ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰، تراشه‌ی ۸ هسته‌ای ۲٫۳ گیگاهرتزی و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم است. چنین مشخصاتی بدین معنا است که این تبلت نسبتا قدرتمند محسوب می‌شود، اما در بین تبلت‌های رده‌بالا حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت.

مواردی که احتمالا نخواهیم دید

در نمایشگاه MWC 2018 بسیاری از پرچم‌داران معرفی نخواهند شد. به طور مثال می‌توانیم به گوشی ال‌جی G7 اشاره کنیم که طبق گزارش‌ها، در نمایشگاه MWC امسال رونمایی نمی‌شود. علاوه بر این، گزارش‌هایی منتشر شده که گویا ال‌جی اقدامات مربوط به گوشی G7 را رها کرده و توسعه‌ی این گوشی را از ابتدا آغاز کرده است. اگر این گزارش حقیقت داشته باشد، پس عرضه‌ی این گوشی حداقل در چند ماه آینده انجام می‌گیرد.

mwc 2018 زمان برگزاری

از دیگر اخبار هم باید به خبرهای مربوط به گوشی اچ‌تی‌سی U12 اشاره کنیم که گویا در یک مراسم جداگانه در ماه مارس یا آوریل رونمایی می‌شود. این موضوع خبر چندان غیرمنتظره‌ای محسوب نمی‌شود زیرا اچ‌تی‌سی در MWC 2017 هم از پرچم‌داری رونمایی نکرد و همچنین زمان چندان زیادی از عرضه‌ی گوشی U11 Plus نمی‌گذرد.

یکی دیگر از گوشی‌هایی که به احتمال زیاد در MWC 2018 رونمایی نمی‌شود، گوشی هوآوی P20 است. بنا به اطلاعات منتشر شده، به احتمال زیاد این گوشی در مراسمی در تاریخ ۲۷ مارس رونمایی می‌شود.

منبع: techradar

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. وحید

    چرا تعصبی بررسی می کنین بزرگوار؟ تبلت s4 اگه رده بالا نیست پس چیه؟ رم ۴ گیگ ،همون رم اس۹ هست که پرچم دار امسال!! و هشت هسته ای ۲.۳ گیگا هرترز در رده بالترین هاست، چه طور می گین متوسط؟!! کاش دلیل تون هم بگین

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه