انتقادات طراح پروژه Phonebloks از گوشی ماژولار گوگل

۹ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دیو هکنز طراح پروژه گوشی‌های ماژولار Phonebloks معتقد است شرکت گوگل می‌توانست درباره گوشی موسوم به Project Ara عملکرد بهتری داشته باشد. Project Ara نام گوشی جدید شرکت گوگل است که ظاهرا قرار است در سال ۲۰۱۷ در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد و طراحی ماژولار دارد. ماژول‌هایی مثل دوربین، میکروفون‌های مختلف یا اسپیکر که بدون خاموش و روشن کردن گوشی قابل تعویض‌اند.

اما ظاهرا مغز متفکر پشت طراحی این گوشی یعنی دیوید هکنز از شرایط فعلی آن راضی نیست. او در یک پست وبلاگی به انتقاد از گوشی جدید گوگل پرداخته و گفته در آخرین طراحی این گوشی پردازنده، باتری، آنتن،حسگرها و صفحه‌نمایش آن همه در یک بدنه واحد جا داده شده‌اند و تنها بخش‌های دوربین، اسپیکرها و پروژکتور به عنوان ماژول قابل تعویض باقی مانده‌اند. زمانی که هکنز طرح این گوشی را در سر می‌پروراند به گوشی‌ای فکر می‌کرد که بتوان تک تک اجزای آن را تعویض کرد. این طراح هلندی قصد داشت با پیشبرد این طرح کاری کند که مصرف‌کنندگان مجبور نباشند هر چندسال یکبار کل گوشی‌شان را دور بیندازند و صرفا با تغییرات در ماژول‌ها آن را روزآمد کنند اما با این شرایط دوباره پس از چندسال مصرف‌کنندگان مجبورند این گوشی ماژولار را هم دور بیندازند و رویای هکنز محقق نمی‌شود.

این طراح به این نکته هم اشاره کرده که گوگل باید برای طراحی ماژول‌ها این گوشی با شرکت‌های مختلف همکاری کند. گرچه در مجموع با طراح پرتوقعی طرف هستیم اما شاید قدرت و توانایی گوگل هم آنقدر باشد که از این غول بزرگ حوزه فناوری چنین توقعاتی دور از ذهن نباشد.

‌‌‌‌

منبع: The Verge

‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه