اندروید با طعم فلفل!

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به زودی خبرهای بیشتری از ربات «فلفل» (Pepper) می‌شنوید. فلفل با آن چشم‌های درشت و شمایل انسانی‌اش که ساخته شرکت مخابرات ژاپنی SoftBank و شرکت فرانسوی Aldebaran Robotics است قرار است در اختیار توسعه‌دهندگان بیشتری قرار بگیرد.

این هفته در کنفرانس Google I/O شرکت SoftBank اعلام کرد که قرار است برای ربات کوچک فلفل، کیت توسعه نرم‌افزار (ابزارهای توسعه نرم‌افزار که امکان ایجاد اپلیکیشن برای یک پلتفرم را فراهم می‌کنند) اندرویدی ایجاد شود. همچنین این شرکت ژاپنی امسال در سان‌فرانسیسکو یک پایگاه با محوریت این ربات‌ها تاسیس خواهد کرد.

در سال ۲۰۱۴ برخی کارشناسان معتقد بودند پاسخ‌های این ربات تا حدی کلیشه‌ای و فاقد احساسات است اما شرکت تولیدکننده اصرار داشت که این ربات انسان‌‌نما دارای احساسات انسانی است. حال که فلفل در اختیار توسعه‌دهندگان بیشتری قرار خواهد گرفت، تعامل این ربات با انسان‌ها هم پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر خواهد شد. پیش از این مدلی از ربات فلفل با هوش مصنوعی واتسون (هوش مصنوعی شرکت IBM) کار ‌می‌کرد. این مدل با یک کیت توسعه نرم‌افزاری همراه بود که اجازه پردازش‌های پیچیده‌تر شناختی را برای این ربات فراهم می‌کرد.

ظاهرا در نیمه اول تابستان مدل‌های مخصوص توسعه‌دهندگان این ربات در آمریکا برای پیش‌فروش عرضه خواهند شد. بد نیست بدانید قیمت فلفل برای خریداران چیزی در حدود ۱۸۰۰ دلار خواهد بود. نسخه بتای کیت توسعه نرم‌افزار اندرویدی این ربات هم اکنون برای دانلود در دسترس قرار گرفته است.

‌‌

منبع: The Verge

‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه