اندرویدی‌های وفادار در مقابل کاربران بی‌وفای iOS

۲۰ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اندروید یا iOs؟کدام پلتفرم را ترجیح می‌دهید؟دوست دارید تلفن همراهتان مجهز به کدام‌شان باشد؟قبل از انتخاب گوشی خوب در این باره فکر کنید چون تا زمانی که از آن گوشی استفاده می‌کنید اساسا به همه اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های آن پلتفرم محدود هستید. به همین دلیل قابل درک است که چرا علیرغم نقایص یک سری سخت‌افزارهای بخصوص یا شمایل نرم‌افزاری، کاربران تمایل دارند که به یک پلتفرم خاص بچسبند و وفادار بمانند.

بعد از همه این حرف‌ها اگر شما حداقل صدها دلار، اگر نگوییم هزاران، روی یک سرویس و پلتفرم خاص هزینه کرده باشید، چرا باید مرتکب این اشتباه شوید که پلتفرم‌تان را تغییر بدهید حتی اگر مشکلاتی با آن دارید؟خب اینجا مفهوم وفاداری به پلتفرم پیش می‌آید. بنظر می‌رسد در بحث مفهوم وفاداری پلتفرم هرچند طرفداران اپل به دلیل اشتیاق‌شان نسبت به پلتفرم اپل شهرت پیدا کرده‌اند، تحقیقی که اخیرا توسط مرکز تحقیقاتی  Consumer Intelligence انجام شده نشان می‌دهد که کاربران اندروید وفاداری بیشتری نسبت به پلتفرم‌شان دارند تا کسانی که از iOS استفاده می‌کنند. در نموداری که مشخص شده می‌توانید ببینید که کاربران iOS حوالی سال ۲۰۱۴ به شدت وفادارتر از کاربران اندروید هستند. اما دسامبر ۲۰۱۷ همه چیز تغییر کرده است. درصد وفاداری اندرویدی‌ها ۹۱درصد است در حالی که وفاداری کاربران iOS نسبت به پلتفرم‌شان ۸۶درصد است.

مرکز تحقیقاتی دلیل روشنی ارائه نداده که چرا کاربران اندروید از کاربران iOS نسبت به پلتفرم‌شان وفادارتر هستند یا در حقیقت چه چیزی باعث این تغییر مسیر شده است. یکی از این  دلایل می‌تواند بهتر شدن اندروید در طول چند سال گذشته باشد. اما گزینه احتمالی دیگر این است که در شرایطی که آیفون‌ها گرانتر شده‌اند، دلایل کمتری برای کاربران اندروید وجود دارد که بخواهند پلتفرم فعلی‌شان را به iOS تغییر دهند.

منبع: ubergizmo

 

 

 

 

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا

    مقاله جذابی بود

  2. Avatar Shakib Molavi

    چیزی به نام وفاداری به یک برند وجود نداره. تا زمانی که یک وسیله (خواه موبایل یا لباس یا هرچیز دیگه) نیاز های کاربر رو تامین کنه حمایت میشه، در غیر این صورت مگر چه نفعی از اپل یا گوگل به ما میرسه که به هر قیمتی از محصولشون استقابل کنیم؟ نهایتا ما پول میدیم و اونها سود میبرن، در این بین برای ما مهم اینه که کارمان با گجتی که در اختیار داریم راه بیوفته.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه