اندروید لالی‌پاپ روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود

۱۸ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت گوگل روز گذشته اطلاعات آماری مربوط به سهم هر نسخه‌ از سیستم‌عامل اندروید را منتشر کرده است. براساس این آمارها، اندروید ۵ لالی‌پاپ در ماه سپتامبر روی بیش از ۲۱ درصد از لوازم الکترونیکی اندرویدی نصب شده است.

گوگل روز گذشته آمارهای مربوط به نصب و راه‌اندازی نسخه‌های مختلف از سیستم‌عامل اندروید را منتشر کرده است.

این در حالی است که پیش از این، اندروید لالی‌پاپ در ماه ژوئن روی بیش از ۱۰ درصد از ابزارهای اندرویدی نصب شده بود. همانطور که در این تصاویر هم مشاهده می‌کنید، این آمارها مربوط به دو نسخه‌‌ی اندروید ۵.۰ و ۵.۱ لالی‌پاپ هستند.

همچنین براساس این آمارها، نسخه‌ی ۴.۴ اندروید که با نام کیت‌کت شناخته می‌شود در حال حاضر روی بیش از ۳۹.۲ درصد از ابزارهای هوشمند اندرویدی نصب و راه‌اندازی شده است. همچنین در این تصاویر می‌توانید اندروید آبنبات پاستیلی را ببینید که هر سه نسخه‌ی آن در مجموع روی ۳۱.۸ درصد از لوازم الکترونیکی اندرویدی نصب شده‌اند.

در آمارهای مربوط به اندروید گوگل، اندروید نان زنجبیلی ۴.۱ درصد، اندروید بستنی ساندویچی ۳.۷ درصد و نسخه‌ی ۲.۲ که اندروید فرویو است ۰.۲ درصد از آمارها را به‌خود اختصاص داده‌اند.

به‌نظر می‌رسد آمارهای منتشر شده از سوی گوگل، رسمی‌ترین مرجع در مورد میزان نصب نسخه‌های مختلف از سیستم‌عامل اندروید روی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی باشد. دلیل این احتمال این است که گوگل برای جمع‌آوری و محاسبه‌ی این اعداد از گوگل پلی‌استور استفاده کرده است. همچنین بد نیست بدانید که گوگل پلی‌استور آمارهای مربوط به نسخه‌های اندروید قبل از ۲.۲ و آمارهای کمتر از ۰.۱ درصد را نادیده گرفته است.

لالی‌پاپ

با افزایش تعداد نصب و راه‌اندازی محصولات مبتنی بر اندروید لالی‌پاپ به‌نظر می‌رسد که تولیدکنندگان گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند سعی دارند محصولات بیش‌تری را مبتنی بر این نسخه از سیستم‌عامل تولید و در بازار عرضه کنند. همچنین به‌نظر می‌رسد این شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا تعداد بیش‌تری از محصولات قبلی خود را هم به این نسخه به‌روزرسانی ‌کنند.

به ‌هر حال گوگل هنوز هم راه زیادی تا نزدیک شدن به آمارهای منتشر شده از سیستم‌عامل iOS دارد؛ بسیاری از کاربران iOS بلافاصله بعد از انتشار به‌روزرسانی مربوط به سیستم‌عامل خود، دستگاه‌شان را به جدیدترین نسخه آپدیت می‌کنند.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه