اواخر سال آینده می‌توان از ۵G‌ استفاده کرد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در MWC سال گذشته بود که استفاده از تکنولوژی ۵G وارد مرحله‌ی آزمایشی شد. هنوز خیلی زود است که این تکنولوژی در سرتاسر دنیا به شکل همگانی مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما این تکنولوژی کم‌کم مراحل تجاری شدن خودش را پشت‌سر می‌گذارد. در تازه‌ترین خبرهای منتشر شده درباره‌ی تکنولوژی ۵G، اپراتور موبایل Verizon قصد دارد از این تکنولوژی در سال ۲۰۱۷ پرده‌برداری کند؛ اما در حال حاضر محصولی وجود ندارد که بتوان با آن به شبکه‌های ۵G متصل شد. البته شرکت کوالکام قصد دارد روی نسل جدید تراشه‌‌های سری ۸۰۰ خودش از مودم‌های X16 استفاده کند که از سرعتی که شبکه‌ی ۵G دارد، پشتیبانی می‌کنند . لازم به ذکر است که سرعت شبکه‌ی ۴G به ۴۵۰ مگابیت برثانیه می‌رسد که البته در حالت معمول این سرعت بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ مگابیت برثانیه است.

qualcomm-x50

شرکت کوالکام هنوز نام رسمی برای تراشه‌ی جدید خودش در نظر نگرفته؛ اما گفته شده که در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ می‌توان از اولین محصولاتی که از شبکه‌ی ۵G پشتیبانی می‌کنند، استفاده کرد. باید به این موضوع اشاره کنیم که حداکثر سرعت شبکه‌ی ۵G به ۶۰۰ مگابیت برثانیه می‌رسد؛ اما با توجه به آزمایش‌هایی که شرکت کوالکام در محیط آزمایشگاهی انجام داده، سرعت شبکه‌ی ۵G به طور متوسط بین ۱۱۲ تا ۳۰۷ مگابیت بر ثانیه خواهد بود و در برخی موارد حداکثر سرعت آن هم به ۵۳۳ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

در ادامه به این موضوع اشاره شده که اولین تراشه‌ی شرکت کوالکام که از شبکه‌ی ۵G پشتیبانی می‌کند X50 نام دارند که از سال ۲۰۱۸ راهی بازار می‌شوند.

‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar آریا

    اونجا سرعت دانلودشون از سرعت کپی فایل تو سیستم من بیشتره
    جالبه هنوز هم راضی نیستن میخوان بیشترش کنن

    خدایا ما به اینترنت با سرعت دانلود ثابت۱۰ مگ و پینگ ۶۰ برای بازی های انلاین هم راضیم
    به ما که کم توقعیم هم یه نیگا بکن

    واقعا پایه گذاری و عرضه یه اینترنت خوب تو یه کشور چقدر میشه که تو همه ی این سال ها از این همه تکنولوژی فقط اخبارش نصیب ما میشه…

  2. Avatar علی

    اینترنت ۵ جی تو ایران نهایتا ۵۰ مگ بتونه بده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه