[E3 2016] اولین بازی‌های واقعیت مجازی ایکس باکس وان سال آینده از راه می‌رسند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پس از منتشر شدن شایعاتی درباره‌ی این موضوع که مایکروسافت قرار است مدل قوی‌تر کنسول ایکس‌باکس وان را در سال ۲۰۱۷ با پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی Oculus Rift راهی بازار کند، شایعات جدیدتر به عرضه‌ی اولین بازی‌های واقعیت مجازی این پلتفرم در سال ۲۰۱۷ اشاره می‌کنند.

اولین بازی‌های واقعیت مجازی کنسول ایکس باکس وان به همراه مدل قوی‌تر این کنسول در سال ۲۰۱۷ راهی بازار می‌شوند.

براساس گزارش قرار گرفته روی سایت Ars Technica، بسیاری از بازی‌سازان مطرح اروپایی در حال ساخت بازی‌های واقعیت مجازی برای کنسول ایکس باکس وان هستند و این عنوان‌ها قرار است در سال ۲۰۱۷ راهی بازار شوند. همچنین مشخص شده این بازی‌ها قرار است در نمایشگاه E3 2016 به نمایش در بیایند که البته این نمایش‌ها کاملا‌ خصوصی خواهند بود و به شکل عمومی نیستند.

در این گزارش مشخص نشده که این بازی‌ها روی مدل فعلی ایکس باکس وان هم اجرا می‌شوند یا خیر و هنوز نمی‌دانیم که مدل فعلی از هدست واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند یا خیر. همچنین در گزارش سایت Ars Technica به نام استودیوهایی که در حال ساخت بازی برای پلتفرم واقعیت مجازی ایکس باکس وان هستند، اشاره نشده و تنها گفته شده که استودیوهای معروفی در حال ساخت بازی هستند که سابقه‌ی زیادی در زمینه‌ی تولید بازی دارند و مجموعه بازی‌های زیادی را تولید کرده‌اند. همین موضوع باعث شده که احتمالات زیاد شود و حدس زدن این استودیوها به کار سختی تبدیل شده است.

هنوز مشخص نیست که چقدر از این بازی‌ها به شکل انحصاری برای ایکس باکس وان در حال ساخت هستند، اما بسیاری از آن‌ها برای کامپیوترهای شخصی و پلی استیشن ۴ عرضه می‌شوند.

سایت Kotaku هفته‌ی گذشته گزارش داد که مایکروسافت در حال ساخت دو مدل جدید از ایکس باکس وان است. اولین مدل Slim خواهد بود که در مرداد ماه عرضه می‌شود و مدل بعدی که قدرت بیشتری خواهد داشت هم در سال ۲۰۱۷ راهی بازار خواهد شد. حتی در شایعات گفته شده که توان پردازشی ایکس باکس وان جدید که با اسم رمز Scorpio در حال ساخت است، از مدل جدید کنسول پلی استیشن ۴ که با نام Neo شناخته می‌شود هم بیشتر است. در این گزارش گفته شده بود که ایکس باکس وان جدید از هدست واقعیت مجازی Oculus Rift پشتیبانی می‌کند.

البته در سال ۲۰۱۲ مدارکی از شرکت مایکروسافت لو رفت که در آن‌ها گفته شده بود این شرکت در حال ساخت تکنولوژی جدیدی در حوزه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است و تصویر زیر هم با آن مدارک منتشر شد.

Xbox-One-VR-1

از هم اکنون مشخص است که امسال، سال واقعیت مجازی خواهد بود. نمایشگاه E3 2016 با تکنولوژی‌های واقعیت مجازی خودش می‌خواهد فصل جدیدی را در دنیای بازی‌های کامپیوتری به وجود بیاورد. به نظر شما تکنولوژی‌های واقعیت مجازی می‌توانند آینده‌ی خوبی داشته باشند یا مانند کنترلرهای حرکتی Move و Kinect یا تکنولوژی ۳D به سرعت از خاطره‌ها می‌روند؟

‌‌‌‌

منبع: Gamespot

‌‌‌‌‌

E3_News
کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه