اولین تصاویر از تونل اختصاصی زیرزمینی ایلان ماسک را ببینید

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پاییز پارسال بود که ایلان ماسک اعلام کرد که ترافیک‌ها را با ایده‌های جدیدش از بین می‌برد. او به جای ساخت خودروهای پرنده برای شلوغ کردن آسمان شهر، ایده ساخت تونل زیرزمینی را مطرح کرد تا مردم به واسطه شهری اختصاصی در زیر زمین بتوانند از ترافیک‌های سطح شهر بگریزند و سریع‌تر به مقصد برسند.

ایلان ماسک که در حال حاضر به دلیل موفقیت خودروهای الکتریکی در دنیا سر و صدای زیادی به پا کرده، از ایده‌های جدیدی سخن می‌گوید؛ از ساخت فضاپیمای توریستی برای بردن گردشگران ثروتمند به فضا تا ساخت شهری اختصاصی در زیر زمین. همین چند هفته پیش بود که کلیپی ویدیویی در خصوص ایجاد شهر زیر زمینی منتشر شد و نظر بسیاری را به خود جلب کرد. او برای از بین بردن ترافیک شرکتی ویژه به نام The boring Company را تاسیس کرد.

در این کلیپ شبیه‌سازی شده می‌توانستیم ایستگاه‌های مختلفی در سطح شهر را ببینیم که اتومبیل‌ها را به زیر زمین می‌برند. سرعت جابه‌جایی اتومبیل‌ها در این تونل حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده و توانایی رفت‌ و آمد به مناطق مختلف شهر در این کلیپ ممکن شده است. با این حال از ایده تا اجرا همیشه فاصله زیادی وجود دارد. ایلان ماسک به تازگی ویدیو و تصاویری از این تونل منتشر کرده که باعث ناامیدی عده‌ای شده است. این ویدیوها نشان می‌دهند که ایلان ماسک هم‌اکنون در حال ساخت تونل‌های شبکه‌ای زیرزمینی است. اتومبیل‌های به واسطه سورتمه‌هایی الکتریکی که سرعتی بیش از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دارند، جابه‌جا می‌شوند. شاید سخن گفتن در مورد این ایده جالب و هیجان‌انگیز باشد اما به نظر می‌رسد که با دیدن این ویدیوها، کسی حاضر به ریسک کردن و سپردن اتومبیل خود به دست ایده و ابزار ایلان ماسک نباشد!

هنوز مشخص نیست که ماسک برای ساخت این تونل، مجوز قانونی را اخذ کرده باشد یا نه؟ در ادامه با تصاویر و ویدوهای بیشتری از تونل ساخته شده توسط ایلان ماسک در مراحل اولیه را ببینید.

در ویدیو بالا می‌توانید مسیر تونل را ببینید تا سورتمه جابه‌جا کننده اتومبیل تا سقف سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت جرکت کند.

در ویدیو بالا می‌توانید صفجه حفاری تونلی را ببینید که می‌تواند تا ده برابر، سریعتر بچرخد.

منبع: TheVerge
telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه